پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 214786 تاریخ : 1395/06/15-11:12:25
,21,
پول مشترک زمینه ساز حذف دلار از مبادلات اقتصادی

عثمانی مطرح کرد:

پول مشترک زمینه ساز حذف دلار از مبادلات اقتصادی

عضوهیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت:می توان با کشورهایی همسو به لحاظ سیاسی واحد پولی مشترک تعریف کرد و با انجام این مهم نیاز به دلار در مبادلات اقتصادی را کنترل کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، محمدقسیم عثمانی درباره تاثیر نقش انعقاد تفاهنامه های بانکی برای حذف دلار گفت: باید در مناسبات اقتصادی به مناسبات سیاسی توجه شود و در این راستا اقدام شود.

نماینده مردم بوکان درمجلس شورای اسلامی،ادامه داد: اگر در روابط اقتصادی بین المللی به مناسبات سیاسی توجه نشود دشمنان با بازی های سیاسی،برای مبادلات اقتصادی مشکل ایجاد می کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم،افزود: آمریکایی ها با وجود امضای قرارداد در موضوع برجام، به کارشکنی های خود ادامه می دهند،بنابراین باید به دنبال شرکای اقتصادی بود که به لحاظ سیاسی نیز ارتباط خوبی بین دو کشور وجود دارد.

«انعقاد تفاهنامه بانکی ایران و روسیه یک اقدام سازنده است»

وی افزود:با توجه به ارتباط مناسب سیاسی بین ایران و روسیه و تصمیم دو کشور برای ارتقای روابط، انعقاد تفاهنامه بانکی اقدام مثبتی است.

عثمانی با بیان اینکه می توان بخشی از منابع ارزی کشور را به صورت روبل روسیه نگهداری شود،افزود: می توان با کشورهایی که به لحاظ سیاسی از روابط خوبی برخورداریم واحد پولی مشترک تعریف کرد و با انجام این مهم نیاز به دلار در مبادلات اقتصادی را کنترل کرد؛بطورمثال کشورهای اتحادیه اروپا از واحد پولی یورو استفاده کردند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: باید از ظرفیت انعقاد پیمان های پولی دو و چند جانبه بیشتر استفاده شود تا زمینه توسعه روابط اقتصادی تسهیل شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 446
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران