پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 376942 تاریخ : 1397/06/27-12:00:45
,10028,
پوشش بیمه‌ای اتباع خارجی یک وظیفه اجتماعی است

پوشش بیمه‌ای اتباع خارجی یک وظیفه اجتماعی است

زمانی که حق اقامت برای کسی در کشور ایجاد می‌گردد، حق اشتغال نیز برای او فراهم می‌شود و بر اصل حقوق شهروندی و قوانین از جمله ماده 5 قانون سازمان تامین اجتماعی باید از خدمات بیمه‌ای نیز برخوردار شوند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، دکتر احمدرضا خزاعی، مدیر کل اتباع تامین اجتماعی که در جمع مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ، معاونان و روسای ادارات اداره کل غرب و روسای شعب سخن می‌گفت، افزود: ساماندهی امور اتباع خارجی یکی از حساس‌ترین وظیفه نهادها از جمله سازمان تامین اجتماعی است؛ چرا که ساماندهی نیروی کار چه داخلی و چه خارجی ارتباط نزدیکی با امنیت شغلی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کل جامعه دارد.

وی با اشاره به ماهیت قوانینی تامین اجتماعی، قانون بیمه اتباع را یکی از حساس‌ترین قوانین تامین اجتماعی برشمرد  و گفت: از سال 1394 تا پایان تیر ماه سال 1397 تعداد 44 هزار و 532 نفر از اتباع  کشورهای مختلف تحت پوشش حمایت‌های تامین اجتماعی قرار گرفتند که از این تعداد 2 هزار و 581 نفر مستمری‌بگیر می‌باشند، اما  تعداد  کل بیمه‌شده‌های اصلی و تبعی اتباع حدود 80 هزار نفر می‌باشند.
مدیر کل اتباع تامین اجتماعی با اشاره به تعداد آمار ارائه‌شده توسط مرکز آمار ایران گفت: بر اساس این آمار یک میلیون هزار نفر از اتباع مختلف در ایران زندگی و کار می‌کنند که از این تعداد جمعیت، حدود 90 درصد اتباع افغانستان  و بقیه از کشورهایی چون عراق، پاکستان، هند و ... می‌باشند.
وی اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی گسترده را یکی از عوامل مهم در رشد و آگاهی اقشار مختلف مردم  و اتباع  خارجی دانست و تصریح کرد: عدم اعتقاد به بیمه نمودن اتباع خارجی توسط برخی از مدیران، روسای شعب و کارکنان و  عدم تعامل سازنده میان ادارات تاثیرگذار و آشنا نبودن خود اتباع  با حق و حقوقشان از جمله مشکلات و معضلات اساسی در این حوزه می‌باشد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 359
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران