پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 351612 تاریخ : 1397/04/10-12:39:25
,12,6,
پشت‌پرده خودروهای ارزان مدل 2018

فریب قیمت‌های وسوسه‌کننده را نخورید‌!

پشت‌پرده خودروهای ارزان مدل 2018

اگر این روزها آگهی‌های فروش برخی خودروها را ببینید، به نکته جالبی پی می‌برید. قیمت خودروهای مدل 2018 از خودروهای مدل 2017 صفر‌کیلومتر ارزان‌تر است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت؛چند دلیل مختلف برای این اتفاق ذکر می‌شود.اولین دلیل آن نوع سند خودروهای مدل 2018 است‌. برخی از این خودروها با مجوزهای جانبازی وارد کشور شده‌اند، به همین دلیل سند آنها 5 ساله است و تا 5 سال به‌صورت وکالتی قابل معامله خواهند بود‌.

بخش دوم خودروهای 2018 به‌دلیل نداشتن قبض انبار یا پرداخت نشدن کامل بهای خودرو، قیمت کمتری دارند. بدین ترتیب این گروه خودروها با آیین‌نامه ابلاغ‌شده شنبه گذشته وزارت صمت اجازه ترخیص از گمرک را ندارند و باید به مبدا واردات مرجوع شوند.

حال ممکن است این خودروها ماه‌ها در گمرکات کشور باقی بمانند تا راهکاری برای واردات آنها توسط دولت ارائه شود. هر‌چند احتمالا این اتفاق رخ خواهد داد اما خرید آنها به منزله توقف پول در گمرک خواهد بود تا امکان ترخیص آنها فراهم شود. اما دسته سوم مربوط به خودروهایی است که هنوز از کشور مبدا به گمرکات کشور نرسیده‌اند و طبق آیین‌نامه جدید به‌هیچ‌وجه این امکان برای آنها وجود نخواهد داشت.

حداقل تا پایان سال جاری این ممنوعیت برقرار خواهد بود و این دسته از خودروها عملا به بازار ایران راه پیدا نمی‌کنند. اما برخی سود‌جویان و دلال‌ها از بی‌اطلاعی مردم درخصوص ممنوع شدن واردات استفاده کرده و هنوز اقدام به تبلیغ برای ثبت‌نام این خودروها می‌کنند. در‌حالی‌که عملا این نوع تبلیغات به منزله فریب مشتریان است و شما خودرویی خواهید خرید که حتی وارد گمرک هم نشده و هم نخواهد شد‌. در نهایت اکثر خودروهای 2018 موجود در بازار از این دست هستند. بنابراین دلیل‌ اینکه برخی خودروهای مدل 2018 از مدل 2017 همان خودرو ارزان‌تر‌ اعلام می‌شوند، به یکی از این سه علت برمی‌گردد.

پس اگر قصد خرید خودرو دارید و با مدل‌های 2018 روبه‌رو شدید که ارزان‌تر از مدل‌های 2017 هستند یا با قیمت مناسبی عرضه می‌شوند، بدانید که در بهترین حالت، این خودروها از نوع جانبازی هستند. پس کاملا تحقیق کنید.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 275
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران