پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 265681 تاریخ : 1395/11/09-18:42:33
,2,15,
پست‌بانک‌ایران نقش مؤثری در توسعه‌ طرح‌های اشتغال‌زائی روستائی دارد

دکتر واعظی:‌

پست‌بانک‌ایران نقش مؤثری در توسعه‌ طرح‌های اشتغال‌زائی روستائی دارد

دکتر واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان ایلام بر نقش مؤثر و توسعه‌ای پست‌بانک‌ایران در کسب و کارهای خرد و طرح‌های اشتغالزائی تأکید نمود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی پست بانک ایران، وی ضمن بیان مطلب فوق اظهارداشت:‌ هدف بانک‌ها بویژه پست‌بانک‌ایران از حضور در روستاها و مناطق محروم، ایجاد و توسعه کسب و کارهای کوچک،‌ حمایت از طرح‌های توسعه‌ روستائی در بخش‌های دامداری و کشاورزی در راستای اشتغال‌زائی و جلوگیری از مهاجرت معکوس روستائیان به شهرهاست. 

دکتر واعظی عنوان کرد: پست‌بانک‌ایران بعنوان بانک توسعه‌ای و تخصصی حوزه ICT می‌بایست با حمایت از کارآفرینان این حوزه و شرکت‌های دانش‌بنیان اقدام نماید.
دکترفرحی مدیرعامل پست‌بانک‌ایران نیز در این جلسه ضمن اشاره به تدبیر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در تبیین نقش حاکمیتی برای این بانک گفت:‌ هدف پست‌بانک‌ایران توسعه کسب و کارهای خرد و اشتغالزائی در مناطق روستائی و محروم است.
وی افزود: در راستای این مهم، این بانک بعنوان بانک توسعه‌ای و تخصصی حوزه ICT و IT یک نهاد مالی، نقش حمایتی و تأمین مالی این حوزه‌ها را در چارچوب قوانین برعهده خواهد داشت.
فرحی در ادامه ضمن اشاره به حضور فراگیر این بانک درسطح کشور عنوان کرد:‌ طی یک‌سال گذشته 80 هزار فقره تسهیلات خرد درسطح روستاها پرداخت کرده که هدف از آن حمایت از تولید داخلی و رونق اقتصادی این مناطق بوده است.
وی افزود: پست‌بانک‌ایران با تجهیز باجه‌های نمایندگی خدمات بانکی و بروزرسانی نرم‌افزارها و خدمات بانک شاهد ترویج فرهنگ بانکداری الکترونیک در مناطق کم‌برخوردار و روستائی جهت رفاه و آسایش روستائیان و جلوگیری از ترددهای غیرضرور آنان هستیم.
فرحی درپایان اظهارداشت: ‌این بانک در راستای رسالت خود و برای حمایت از طرح‌های حوزه‌های IT و ICT درصدد است جهت تأمین مالی با همکاری صندوق توسعه ملی و سایر منابع تجهیز شده، عاملیت طرح‌های بزرگ را پذیرفته و حمایت کند. 
همچنین در این جلسه نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل فناوری اطلاعات و معاون عمرانی استان هریک ضمن بیان مطالبی درخصوص ارائه خدمات پست‌بانک‌ایران در سطح کشور از اقدامات این بانک در راستای نصب دستگاه های Cashless و استقرار دستگاه‌های خودپرداز سیار در ایام اربعین حسینی و ارائه خدمات بانکی به زائرین حسینی گزارش‌هائی را ارائه نمودند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 350
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران