پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 282483 تاریخ : 1396/05/14-14:29:39
,11,17,
پس انداز 120 ساله برای خرید خانه

پس انداز 120 ساله برای خرید خانه

کارشناس مسکن گفت: بالا بودن قیمت زمین و کمبود نقدینگی در جامعه باعث کاهش قدرت خرید و افزایش قیمت اجاره بها در کشور شده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ،ایرج رهبردرباره رکود در بخش مسکن گفت:هیچگاه رکود بازار مسکن بیش از 2.5 سال طول نمی کشید و بعد از ان شاهد افزایش قیمت در این بخش بودیم.

وی با بیان اینکه از سال 91 مسکن وارد فاز رکود شد و همچنان ادامه دارد ، افزود :
با توجه به اینکه رکود به مسئله اقتصادی برمی گردد اما بخش مسکن موتور محرک اقتصاد کشور است و ارتباط مستقیمی با مردم دارد.
رهبر با بیان اینکه دولت در این بخش تصدی گر است ، افزود : 95 درصد ساخت و سازها در بخش خصوصی صورت می گیرد و انتظار داریم دولت نقش حاکمیتی داشته باشد.
وی تاکید کرد: مسکن در سبد برخی خانوارها سهم 70 درصدی دارد و بسیاری از افراد با با حقوق متعارف معمولی نمی توانند صاحب خانه شوند.
ایرج رهبربا بیان اینکه 40 تا 70 درصد قیمت واحد مسکونی را زمین تشکیل می دهد بیان کرد: 120 سال طول می کشد تا یک فرد از کنار پس انداز صاحبخانه شود و اگر مردم بخواهند هم اجاره دهند وهم پس انداز کنند ، نشدنی است ؛ دولت باید تسهیلاتی را در اختیار انبوه سازان قرار دهد تا قیمت زمین کاهش یابد.
وی افزود : دولت باید مسکن اجتماعی و استیجاری را با مسکن مهر جابه جا کند وبرنامه ای برای توانمند کردن مردم داشته باشد زیرا از تسهیلات 80 میلیون تومانی هم بدلیل سود و بازپرداخت بالا ، استقبال نشده است.
کارشناس مسکن ادامه داد : متوسط قیمت زمین کمتر از 5 میلیون تومان در هر متر مربع است و خرید ان برای اقشار متوسط مقدور نیست.
کارشناس مسکن تاکید کرد: تا وقتی که سرمایه قفل شده در بازار مسکن آزاد نشود ، سرمایه گذاری جدیدی وارد بازار نمی شود. 
وی با بیان اینکه از سال 92 ما 30 تا 32 درصد کاهش صدور پروانه ساختمانی داشتیم ،گفت : سالانه نیاز به ساخت یک تا یک و نیم میلیون مسکن داریم که در طی این مدت ساخته نشده و انباشت تقاضا با افزایش ازدواج ها و افزایش جمعیت بیشتر شده است وهرچه دوران رکود بیشتر شود انباشت تقاضا بیشتر می شود.
وی افزود: براساس آمارهای نفوس مسکن درسال 95 برابر دو میلیون و578 هزار واحد مسکونی خالی در کشور وجود دارد در حالی که ما نیازمند یک میلیون و 400 هزار مسکن 
در سال هستیم.
کارشناس مسکن ادامه داد: 24 میلیون خانوار در 22 میلیون خانه زندگی می کنند ، تناقض کجاست؟ چرا آمار خانه های خالی را تفکیک و اعلام نمی کینم خانه های خالی در کدام قسمت شهر و کشور وجود دارد؟
ایرج رهبر ادامه داد: 300-400 هزار واحد خالی در روستا داریم که به دلیل اشتغال به شهرآمدند و همچنین برخی از خانه های خالی در بافت های متروکه است و کسی زندگی نمی کند، باید امارهای خالی تفکیک شود.
وی افزود : در کشور آمارهای متفاوتی از خانه های خالی وجود دارد به طور مثال در مسکن مهر،برخی واحدها معارض داشته است و برخی از واحد ها تکمیل نشده اند این ها هم جزو امار خانه های خالی حساب می شود.
ایرج رهبر با اشاره به اینکه نباید تناقض در ارایه امار خالی خانه ها در کشور وجود داشته باشد و به تفکیک ، خانه های خالی را شناسایی کرد ، گفت : تناقض در سرمایه گذاری در ساخت و ساز وجود دارد ، بیشتر واحدها در محله هایی ساخته می شود که متقاضی کمی دارد و در مقابل آن خانه های لوکس و کمتر متقاضی در کشور وجود دارد زیرا نیاز جامعه هدف را تامین نمی کند.
رهبر تاکید کرد: باید ساخت و ساز همراه با حل مشکل اقشار کم درامد باشد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 428
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران