پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 267570 تاریخ : 1395/12/11-20:12:02
,17,10029,
پرواز آمبولانس‌های هوایی بر فراز آسمان ایران

پرواز آمبولانس‌های هوایی بر فراز آسمان ایران

وزیر بهداشت از خرید آمبولانس‌های هوایی برای حمل بیماران خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، سید حسن هاشمی در حاشیه کنگره سکته مغزی در پاسخ به پرسشی درباره تجویزهای میلیاردی برخی پزشکان، اظهار داشت: این نوع صحبت‌ها حاشیه سازی است، ما در وزارت بهداشت یاد گرفتیم وارد حاشیه‌ها نشویم و از فرصت‌ها برای خدمت به مردم استفاده کنیم. هر جا که وارد حاشیه‌ها شده ایم، مردم ضرر کرده اند بنابراین من ترجیح می‌دهم در این مورد سکوت کنم.

وزیر بهداشت در پاسخ به پرسشی درباره تامین آمبولانس های مورد نیاز افراد مبتلا به سکته های قلبی و مغزی گفت: متاسفانه عوامل متعددی دست به دست هم می‌دهند که کاری در کشور انجام نشود.

وزیر بهداشت گفت: برای تامین 2500 آمبولانس از منابع داخلی و خارجی اقدام کرده ایم اما برای تولید داخلی اقدام مناسبی از سوی کارخانه های داخلی انجام نشده است. فقط توانستیم 1500 آمبولانس خارجی را مستقیم خریداری کنیم و در اختیار مردم قرار دادیم.

وزیر بهداشت ادامه داد: حمایت از تولید داخل آرزوی ماست ولی در حوزه مربوط به بهداشت و درمان مردم اصرار بی جا باعث می شود که مردم آسیب ببینند. مردم انتظار دارند در حوزه بهداشت و درمان آخرین دستاوردها در اختیارشان باشد چون مسئله مرگ و زندگی است.

هاشمی ادامه داد: خرید تجهیزات پزشکی با یخچال و تلویزیون فرق دارد. در مورد خودروها و کیفیت آنها هم نظراتی داریم که البته بارها گفته ایم و فایده ای نداشته است.

وی گفت: به طور کلی در حوزه تجهیزات و آمبولانس‌های حمل بیمار عقب‌ماندگی داریم دلیل عمده عقب‌ماندگی این است که تعهدات داخلی در تامین آمبولانس انجام نشد ولی تعهد خارجی انجام شد.

وزیر بهداشت گفت: توانستیم پیشرفته ترین و بهترین آمبولانس های دنیا را خریداری و وارد کنیم و امیدواریم هزار دستگاه آمبولانس دیگر نیز در سال آینده وارد شود.

هاشمی  ادامه داد: از نظر آمبولانس های هوایی نیز اکنون 30 پایگاه آمبولانس هوایی در کشور داریم که فعلا از بالگردهای نظامی در این پایگاه ها استفاده می‌کنیم ولی در آینده نزدیک آمبولانس‌های هوایی ویژه حمل بیمار که سرعت بیشتری دارند و کوچکتر هستند و می‌توانند همه جا فرود بیایند خریداری می‌کنیم و وارد کشور می‌شود.

وزیر بهداشت اضافه کرد: همه باور دارند که شرایط امروز از نظر خدمات سلامت قطعا با یک سال پیش هم قابل مقایسه نیست البته امیدواریم و تلاش می‌کنیم که وضعیت بهتر شود و هرگز به کم قانع نیستم.

به گزارش وزارت بهداشت - هاشمی در پاسخ به پرسشی درباره تجویز داروهای خارجی توسط برخی پزشکان گفت: یکی از علل تجویز این داروها این است که برخی پزشکان از کیفیت داروهای داخلی اطلاع کافی ندارند البته شرکتهای دارویی هم باید بیشتر خود را عرضه کنند.

وزیر بهداشت اضافه کرد: یکی از مشکلات ما این است که اکثر شرکت های دارویی کشور دولتی هستند و خصوصی نیستند و تلاش نمی‌کنند که سهم بیشتری از بازار دارویی کشور را داشته باشد.

هاشمی خاطرنشان کرد: جامعه پزشکی ثابت کرده است که همیشه به منافع ملی توجه دارد به عنوان مثال در مورد داروی ام اس ایرانی که به خوبی معرفی شد با وجود تبلیغات شرکت‌های چند ملیتی سهم عمده بازار در اختیار داروی ایرانی است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 358
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران