پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 399298 تاریخ : 1397/07/25-13:17:47
,15,10029,
پردازش‌های رایانشی به کمک بیماران مبتلا به هپاتیت می‌آید

در نشست تخصصی رایانش زیستی عنوان شد؛

پردازش‌های رایانشی به کمک بیماران مبتلا به هپاتیت می‌آید

با حمایت ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی، نشست تخصصی رایانش زیستی با موضوع نقش پردازش های رایانشی در بیماران مبتلا به هپاتیت برگزار شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، گروه پژوهش، زیرساخت و توسعه فناوری ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی، نشست تخصصی رایانش زیستی با موضوع نقش پردازش های رایانشی در بیماران مبتلا به هپاتیت را با همکاری مرکز ملی رایانش زیستی و پژوهشکده شمال انستیتو پاستور ایران و با حضور 300 نفر از مسئولین، اساتید، محققین و دانشجویان رشته های مختلف( علوم پایه، پزشکی، ریاضی، کامپیوتر، پیراپزشکی و غیره ) برگزار کرد.  

رایانش زیستی یا Biocmputing یک دانش بین رشته ای است که به تازگی در کشور در حال رشد است و یک علم نوین محسوب می شود و رشته های مختلف (علوم پایه، پزشکی، ریاضی، کامپیوتر، انفورماتیک و پیراپزشکی و... ) در این علم، ایفای نقش می کند.

طی تفاهم نامه ای منعقد شده بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان برنامه و بودجه، حوزه بیماری «هاری» و بخشی از «هپاتیت» و «سرطان» با محوریت رایانش زیستی به پروهشکده شمال کشور سپرده شده است. 

 نجاری رئیس کارگروه رایانش زیستی ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری نیز در این همایش، گفت: ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی در زمینه تقسیم کار ملی با سازمان برنامه و بودجه کشور تفاهم‌ نامه همکاری منعقد کرده است. 
وی همچنین عنوان کرد: کارگروه رایانش زیستی ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی برای رسیدگی به پیشبرد اهداف تعیین شده در این زمینه شکل گرفته و برای حل مسائل زیستی به کمک رایانش زیستی، کارهای قابل توجهی انجام داده است.
نجاری در ادامه خاطرنشان کرد: برای توسعه تقسیم کار ملی به منظور رسیدگی بهتر و ارائه برنامه‌های کارساز در این زمینه، تفاهم‌نامه همکاری با سازمان برنامه و بودجه کشور نیز منعقد شده است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 306
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران