پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 375568 تاریخ : 1397/06/11-15:14:42
,17,5,11,
پتروشیمی‌های بندر ماهشهر به خطوط ریلی متصل می‌شود

مدیر کل راه‌آهن جنوب :

پتروشیمی‌های بندر ماهشهر به خطوط ریلی متصل می‌شود

با ترمیم خط اتصال پتروشیمی‌های بندرماهشهر، تا یک‌ماه آینده و برای اولین‌بار، پتروشیمی‌های بندر ماهشهر به خطوط ریلی وصل می‌شوند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، عبدالکریم درویش‌زاده مدیرکل راه‌آهن جنوب( اهواز)، با اشاره به مذاکرات و رایزنی‌های متعدد در این‌باره، گفت: خط اتصال به پتروشیمی‌های بندرماهشهر ترمیم شده و عملیات حمل‌ونقل بار از پتروشیمی‌ها به اسکله و سایر مناطق کشور به شکل ریلی عملیاتی خواهد شد.

وی با بیان اینکه بار جذب‌شده از پتروشیمی‌های این منطقه برای نخستین بار به وسیله قطار به اسکله حمل و صادر می‌شود، افزود: با این اقدام، تولیدات این پتروشیمی‌ها نیز از مسیر ریلی به سایر نقاط کشور حمل خواهد شد.
درویش‌زاده با اشاره به مذاکرات حمل کانتینر خالی از بندرخرمشهر به بندر امام (ره) اعلام کرد: عملیات حمل و نقل کانتینرهای خالی حداکثر ظرف یک ماه آینده انجام می‌شود.


2 خطه کردن مسیر اهواز به بندرامام 
مدیرکل راه آهن جنوب، درباره پروژه های در دست اجرای این اداره کل، گفت: 81 کیلومتر از طرح 2 خطه کردن مسیر اهواز به بندر امام(ره) به طول 120 کیلومتر و با اعتبار 132میلیارد تومان که از سال 93 در این منطقه آغاز شده، به مرحله بهره‌برداری رسید و ساخت مابقی آن تا دهه فجر امسال به پایان می‌رسد.
وی افزود: همچنین زیرسازی خط دوم اهواز به اندیمشک به اعتبار 240 میلیارد تومان که از سال 94 آغاز شده، بیش از 95 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و خط دوم آن نیز حدود 100 کیلومتر ریل‌گذاری شده است که دهه فجر امسال به بهره برداری می‌رسد.
مدیرکل راه‌آهن جنوب با بیان اینکه زیر سازی خط دوم کمربندی نظامیه به میدان دشت به طول 38 کیلومتر و با اعتبار 65 میلیارد تومان که در سال 94 آغاز شده بود، 85 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و پایان سال 97 به اتمام می‌رسد، اضافه کرد: در بخش نظارت ساختمان و تاسیسات مسافری نیز 20 پروژه در دست اجرا و در بخش خط و سازه‌های فنی بیش از 36 پروژه تعریف شده‌ که متناسب با واگذاری اعتبارات، عملیات اجرایی آنها شروع خواهد شد. 
به گفته درویش زاده از آغاز سال 93 تا پایان اردیبهشت ماه سال 97 بیش از 180 کیلومتر از خطوط راه آهن جنوب بهسازی شده است که با انجام این اقدامات، در خط دوم بندرامام، سرعت قطار به 160کیلومتر و در سایر خطوط سرعت به 140 کیلومتر رسیده است. 

بزرگترین دپو تعمیرات لکوموتیو در اهواز 
وی در ادامه از ساخت بزرگترین دپو تعمیرات لکوموتیو در اهواز با اعتبار 22 میلیارد تومان خبر داد و گفت: 85 درصد این پروژه انجام شده است که با تکمیل و انجام عملیات باقیمانده، تا پایان سال 97 به بهره برداری می‌رسد.
مدیرکل راه‌آهن جنوب، با بیان اینکه ساخت ساختمان آشیانه جرثقیل کایرو اهواز به اتمام رسیده و آماده بهره برداری است، افزود: امیدواریم ساخت زیرگذر ایستگاه اهواز نیز تا بهمن‌ ماه امسال انجام و به بهره‌برداری برسد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 310
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران