پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 309788 تاریخ : 1396/09/07-16:58:28
,8,
پتانسیل نفت برای صعود به قیمت 80 دلار

یک اقتصاددان آمریکایی پیش‌بینی کرد؛

پتانسیل نفت برای صعود به قیمت 80 دلار

یک اقتصاددان برجسته پیش‌بینی کرد قیمت نفت تحت تاثیر رشد اقتصادی قوی جهانی و ریسک‌های مرتبط با عربستان سعودی ممکن است در سال 2018 بیش از 25 درصد افزایش پیدا کرده و به 80 دلار در هر بشکه صعود کند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت؛ جیم اونیل، رییس سابق مدیریت دارایی گولدمن ساکس اعلام کرد: اگرچه قیمت نفت در نوامبر سال 2018 ممکن است حدود 60 دلار در هر بشکه باشد اما در این فاصله، از پتانسیل افزایش به 80 دلار در هر بشکه برخوردار است.

اگرچه این اقتصاددان قبول دارد که پیش‌بینی قیمت نفت کار سختی است و وی در ژانویه سال 2015 موفق نشد ادامه سقوط قیمت نفت را پیش بینی کند اما نظر اونیل اکنون با اکثر تحلیلگرانی که انتظار دارند قیمت‌های نفت سال آینده حدود 60 دلار در هر بشکه باشد متفاوت است. اونیل بر این باور است که قیمت نفت به مدت یک سال ثابت نخواهد بود.

به گفته اونیل، در بخش تقاضا، رشد اقتصادی جهان امسال تسریع شده و اکنون احتمالا با نرخ چهار درصد یا بالاتر رشد می‌کند. به استثنای هند و انگلیس، هشت اقتصاد از 10 اقتصاد بزرگ جهان همزمان در حال توسعه هستند.

اگرچه بسیاری از کشورهای مصرف‌کننده نفت تلاش می‌کنند وابستگی خود به نفت را کاهش دهند اما این گذر یک شبه اتفاق نخواهد افتاد و بنابراین بازار نفت خود را با تقاضای قوی‌تر وفق می‌دهد.در بخش عرضه نیز وقایع اخیر عربستان، نرخ بیشتری را به قیمت‌های نفت اضافه کرده است.

بر اساس گزارش اویل پرایس، به علاوه این اقتصاددان استدلال می‌کند که قیمت نفت برنت برای تحویل فوری اکنون به بالای میانگین پنج ساله رسیده است که نشان می‌دهد یک روند تغییر در جریان است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 303
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران