پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 266458 تاریخ : 1395/11/21-10:50:16
,10034,
پایین بودن نرخ بهره‌وری از مشکلات فراروی کشور است

پایین بودن نرخ بهره‌وری از مشکلات فراروی کشور است

وزیر دادگستری گفت: اینکه مجلس اعلام می‌کند که خدمات اجتماعی را در برنامه ششم توسعه داده‌ایم، این اقدام را به‌مثابه نقطه ضعفی برای برنامه ششم و نقطه مقابل اقتصاد مقاومتی می‌دانم.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، روابط عمومی وزارت دادگستری، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصطفی  پورمحمدی وزیر دادگستری، صبج امروز پنجشنبه، در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان فارس در شیراز اظهار داشت: پایین بودن نرخ بهره‌وری از مشکلات فراروی کشور است، حال آن که اگر بتوانیم گام‌های خوبی در ارتقای این نرخ برداریم، نرخ رشد اقتصادی کشور با ظرفیت‌ها و امکان و توان مدیریتی کنونی قابل ارتقا به هفت یا هشت درصد است.

وزیر دادگستری گفت: خرید گندم از کشاورزان کشور از چهار میلیون و 500 هزار تن در سال 91 به 10 میلیون و 800 هزار تن در سال 94 ارتقا یافته است که با توجه به کاهش سطح زیرکشت 600 هزار هکتاری این محصول در ایران و کاهش پنج درصدی آب مصرفی در تولید این محصول، شاهد ارتقای 20 درصدی بهره وری در این زمینه بوده‌ایم.

وی با اشاره به مشکلات فراروی شمار زیادی از استان‌ها کشور در زمینه کم آبی و خشک شدن چاه‌های آب گفت: حرکت در مسیر بهینه سازی مصرف و مدیریت منابع آب و تغییر الگوی کشت کشاورزی برای گذر از مشکلات فرارو اجتناب ناپذیر است.

حرکت ایران در ارتقای شاخص‌های مختلف پس از پیروزی انقلاب اسلامی پرشتاب بوده است

پورمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که حرکت ایران در ارتقای شاخص‌های مختلف در چهار دهه پس از پیروزی انقلاب اسلامی پرشتاب بوده است، گفت: یک نشریه آمریکایی اخیرا ایران را هفتمین قدرت جهان از ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی، امنیتی و نظامی معرفی کرده است؛ هرچند برای دامن زدن به ایران‌هراسی شاید نیاز به چنین تحلیل‌هایی باشد اما این که دشمن، توان یک کشور را اینگونه نشان دهد تاثیر روانی در سطح بین المللی دارد.

وی اظهار کرد: دشمن با هر انگیزه‌ای که این کار را انجام دهد، جایگاه کشور را ارتقا می‌دهد و می‌توان گفت که بلندگوی تبلیغاتی ما در جهان شده است.

جمهوری اسلامی به عنوان یک قدرت در جهان شناخته شده است

وزیر دادگستری گفت: ما قدرت تبلیغاتی بالایی در سطح بین‌المللی نداریم اما به واسطه تبلیغات دشمنان، هم اینک جمهوری اسلامی به عنوان یک قدرت در جهان شناخته شده است.اینکه دشمنان مبلغ این جایگاه بوده اند نفی توان داخلی ما نیست و آنها هم با توجه به توان و رشد داخلی ما، چنین مباحثی را مطرح می کنند.

پورمحمدی در ادامه با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در زمینه لزوم تحول در اقتصاد و حرکت انقلابی در این عرصه گفت: اقتصاد در تفکر انقلابی نقش بالایی دارد، یک کشور نمی‌تواند بگوید که من انقلابی هستم و فرهنگ متعالی دارم اما اقتصاد آن ضعیف باشد و مردمش در رفاه نباشند و جوانان ببیند که فاصله رشد ما با دنیا بسیار فاصله دارد.

وی ادامه داد: این وضعیت با جایگاه تمدنی و تاثیرگذار مورد انتظار سازگار نیست و به همین دلیل باید به بحث اقتصادی هم به واسطه تحول در داخل و هم تثبیت جایگاه بین المللی بپردازیم.کشور را باید با توان ملی جلو برد نه تنها با تکیه بر توان دولت چرا که توان دولت محدود است اما توان ملی، بسیار و نامحدود است.

در جهت کاهش تصدی‌گری دولت حرکت کنیم

وی افزود: این رویکرد باید از ما مدیران شروع شود، اگر ما مدیران، مردم را باور کنیم و از تصدی‌گری حاکمیت دست برداریم ایده‌ها، ابتکارات و خلاقیت‌هایی که در ملت بی‌نهایت است را به کار گیریم و ما نقش تسهیل کننده و انگیزه دهنده را ایفا کنیم کارها بسیار بهتر پیش خواهد رفت.

اینک زمان ایجاد هزینه برای کشور نیست، بلکه وقت کار و تولید است

وزیر دادگستری ادامه داد: این که مجلس اعلام می کند که ما خدمات اجتماعی را در برنامه ششم توسعه داده ایم، این اقدام را به مثابه نقطه ضعفی برای برنامه ششم و نقطه مقابل اقتصاد مقاومتی می دانم؛ چرا که هزینه ایجاد می کند و باید توجه داشت که هم اینک زمان ایجاد هزینه برای کشور نیست، بلکه وقت کار و تولید است.
پورمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سکونت 6,55 درصد جمعیت کشور در استان فارس، روند رشد این استان در حوزه های مختلف را مطلوب توصیف کرد و گفت: هم اینک جمعیت شاغل فعال استان، یک میلیون و 300 هزار نفر است و با توجه به آمار 179 هزاری بیکاران استان، باید گام های جدی در بهبود این وضعیت در سال 96 برداشته شود.
وزیر دادگستری چهارشنبه درآغاز سفری سه روزه به استان فارس، به شهرستان کازرون در 1200 کیلومتری غرب شیراز سفر و در جلسه شورای اداری و دیدار مردم این شهر حضور یافت.
 شرکت در آیین بهره برداری از چند طرح عمرانی، خدماتی و تولیدی، حضور در شورای اداری شهرستان مرودشت و سخنرانی در جمع راهپیمایان 22 بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در شهر شیراز، از دیگر برنامه های پورمحمدی در روزهای پنجشنبه و جمعه است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 330
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران