پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 264871 تاریخ : 1395/10/30-11:20:37
,17,
پایداری جو 50درصد عامل آلودگی هوا/بهمن پُربارش در راه است

رئیس سازمان هواشناسی خبر داد

پایداری جو 50درصد عامل آلودگی هوا/بهمن پُربارش در راه است

رئیس سازمان هواشناسی با اشاره به کاهش 40 درصدی بارش در سال زراعی جاری از جبران بخشی از این کاهش در بهمن ماه خبر داد و گفت: یکی از عوامل اصلی بروز آلودگی هوا در پایتخت پایداری جو است که این عامل در کنار عوامل آلوده ساز دیگر نقش 50 درصدی دارد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، داود پرهیزکار درحاشیه مراسم امضای تفاهمنامه همکاری میان این سازمان نقشه برداری و سازمان هواشناسی عنوان کرد: امسال نسبت به سال گذشته با کاهش 40 درصدی بارش مواجه شدیم ولی پیش بینی می‌شود بهمن ماه با حجم بالای بارش مواجه شویم و بخشی از این کاهش نسبت جبران شود.

پرهیزکار افزود: یکی از عوامل اصلی بروز آلودگی هوا در پایتخت پایداری جو است که این عامل در کنار عوامل آلوده ساز دیگر نقش 50 درصدی دارد. جو پایدار مانند درپوش انباشت عوامل آلوده‌زا عمل و کیفیت هوا را ناسالم می‌کند ولی وزش باد و بارش به عبارت دیگر ناپایداری جو عوامل آلوده‌ساز را از محیط دور می‌‌کند.

رئیس سازمان هواشناسی کشور همچنین گفت: داده‌های هواشناسی امروز در مدیریت شهری بسیار مورد توجه است و همکاری خوبی میان این سازمان با شهرداری و راهنمایی و رانندگی برای درنظر گرفتن طرح ترافیک وجود دارد.

وی به امضای تفاهمنامه همکاری میان سازمان‌های نقشه برداری و هواشناسی هم اشاره کرد و افزود: در این تفاهمنامه ما متعهد شده‌ایم فضای مناسبی برای نصب و راه‌اندازی ایستگاه‌های دائم و استفاده از شبکه مخابراتی هواشناسی برای انتقال داده‌های ایستگاه‌های دائمی GNSS دراختیار سازمان نقشه برداری قرار دهیم و به بازبینی مکان‌یابی ایستگاه‌ها خصوصا ایستگاه‌های باران‌سنجی بپردازیم و در تبادل اطلاعات جزر و مد درسواحل و ارائه پیش‌بینی پوشش ابر همکاری لازم را داشته باشیم.

رئیس سازمان هواشناسی اظهار امیدواری کرد که این تفاهمنامه زمینه ساز ایجاد همکاری دوسویه در زمینه‌های مختلف کاربردی و پژوهشی با درنظر گرفتن منابع و امکانات مالی و نیروی انسانی دو سازمان باشد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 299
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران