پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 349155 تاریخ : 1397/02/29-15:37:40
,5,8,
پالایشگاه ها، شاخص بورس را بالا بردند

پالایشگاه ها، شاخص بورس را بالا بردند

شاخص بورس امروز (شنبه) تحت تاثیر افزایش قیمت نفت با رشد 162 پله ای به کانال 95 هزار واحدی صعود کرد و در ج 95 هزار و 103 واحد ایستاد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی، تاثیر مثبتی بر سهام پالایشگاه ها داشت و بازار سهام را رونق بخشید.

افزایش قیمت نفت تحت تاثیر بحران های بین المللی به مرز بشکه ای 80 دلار، در سال های اخیر بی سابقه بود بر سهام پالایشگاه ها اثر گذاشت.
در معاملات امروز، نمادهای شبندر (پالایش نفت بندرعباس)، فخوز (فولاد خوزستان)، شپنا (پالایش نفت اصفهان)، شتران(پالایش نفت بندرعباس) و شبریز (پالایش نفت تبریز) بیشترین سهم را در رشد شاخص داشتند. در مقابل، همراه (همراه اول) بالاترین تاثیر منفی را وارد کرد.

صدرنشینی پالایشگاه ها

گروه فراورده های نفتی در معاملات امروز صدرنشین بورس شد؛ در این گروه 31 میلیون سهم به ارزش 161 میلیارد ریال داد و ستد شد. 
گروه خودرو به ارزش 159 میلیارد ریال و فلزات اساسی به ارزش 124 میلیارد ریال جایگاه های بعدی را به خود اختصاص دادند.
در رده چهارم معاملات امروز، گروه بانک ها با داد و ستدی به ارزش 121 میلیارد ریال قرار گرفت. 
گروه انبوه سازی نیز با معاملاتی به ارزش 98 میلیارد ریال، رده پنجم را از آن خود کرد.

رشد دسته جمعی شاخص های بورس

امروز 859 میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش یک هزار و 845 میلیارد ریال در 57 هزار و 13 نوبت داد و ستد شد.
بررسی شاخص های اصلی بازار سرمایه نیز نشان می دهد شاخص قیمت (وزنی - ارزشی) که در آن ارزش سهام شرکت های بزرگ اثر بیشتری بر شاخص می گذارد 50 واحد و شاخص کل (هم وزن) که در آن ارزش و وزن همه شرکت های بزرگ و کوچک در محاسبه شاخص کل، یکسان در نظر گرفته می شود، 110 واحد رشد کرد.
شاخص قیمت (هم وزن) 81 واحد بالا رفت؛ این شاخص بیانگر سطح عمومی قیمت سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس است. 
همچنین شاخص آزاد شناور نیز 216 واحد افزایش یافت؛ این شاخص بخشی از سهام قابل معامله شرکت ها در بورس را نشان می دهد.
شاخص بازار اول (مختص به شرکت های بهتر از نظر سرمایه، سودآوری و درصد سهام آزاد شناور) 127 واحد و شاخص بازار دوم بورس نیز 283 واحد افزایش یافت.

رشد 9 واحدی فرابورس

معاملات امروز فرابورس ایران در حالی پایان یافت که شاخص کل با بیش از 9 واحد افزایش در ارتفاع بالاتر از یک هزار و 107 واحدی قرار گرفت.
حجم معاملات در بازار‌های 9 گانه فرابورس نزدیک به 327 میلیون اوراق بود و ارزش آن نیز به بیش از سه هزار و 366 میلیارد ریال رسید.
در بازار اوراق با درآمد ثابت نیز امروز افزون بر 2 میلیون ورقه بهادار با ارزشی بالغ بر 2 هزار و 536 میلیارد ریال جابجا شد.

تسهیلات مسکن 

نگاهی به معاملات تابلو تسهیلات مسکن نشان می‌دهد امروز بیش از 85 هزار ورقه تسه (اوراق تسهیلات) با ارزشی بالغ بر 56 میلیارد ریال معامله شده است.
امتیاز تسهیلات مسکن فروردین 97 با بیشترین حجم و ارزش همچنان در صدر معاملات این تابلو قرار دارد. 
از سوی دیگر در بازار شرکت‌های کوچک و متوسط (اس.ام.یی)، یک میلیون سهم متعلق به «ماداکتو استیل کرد» به ارزش بیش از چهار میلیارد ریال معامله شد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 272
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران