پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 280023 تاریخ : 1396/03/06-10:06:14
,5,
پالایشگاه لاوان در مسیر توسعه است

پالایشگاه لاوان در مسیر توسعه است

پالایشگاه لاوان با اجرای طرح های توسعه و بهبود کیفیت، گوگرد زدایی نفت گاز، کاهش نفت کوره، ساخت اسکله و تغییر خوراک و غیره در مسیر توسعه و پیشرفت قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ،محمدعلی اخباری مدیرعامل پالایشگاه لاوان در این باره گفت: با برنامه ریزی انجام شده، واحد ایزومریزاسیون در حال راه اندازی است و تا چند روز آینده با تکمیل مراحل راه اندازی کار، تزریق خوراک به واحد انجام می شود و با راه اندازی این واحد، کل بنزین تولیدی را به استاندارد یورو 4 ارتقا خواهد داد و میزان آن را به 2 میلیون و 800 هزار لیتر در روز خواهد رساند. 

وی با اشاره به اینکه منافع طرح های توسعه و بهبود کیفیت در آینده نصیب شرکت می شود، افزود: علاوه بر اجرای طرح واحد بنزین سازی، در زمینه تولید گازوییل یورو 4 به صورت آزمایشی از سال گذشته واحد اچ.دی.اس را راه اندازی کردیم و ابتدا گازوییل با گوگرد کمتر از پی.پی.ام ( PMM) تولید کردیم و با رفع نواقص کمپرسورها، به تدریج این میزان گوگرد را به کمتر از پی.پی.ام 50 رساندیم. 
وی ادامه داد: از یک ماه پیش، یعنی از اوایل فروردین ماه گازوییل یورو 4 با کمتر از پی.پی.ام 50 تحویل شرکت ملی پالایش و پخش و امور بین الملل وزارت نفت دادیم و با اجرای این دو طرح، یعنی واحدهای گوگرد زدایی گازوییل و ایزومریزاسیون نفتای سبک، کل فرآورده های تولیدی این پالایشگاه استاندارد یورو 4 را خواهد داشت. 
مدیرعامل شرکت پالایش نفت لاوان، به پروژه مهم کاهش نفت کوره در پالایشگاه اشاره کرد و گفت: کاهش نفت کوره براساس تغییر خوراک سال گذشته انجام شد که بر اساس آن، خوراک پالایشگاه از حدود 70 درصد نفت خام و 30 درصد میعانات گازی با تغییراتی در سیستم خنک کننده های بالاسری واحد تقطیر به حدود 47 درصد نفت خام و 53 درصد میعانات گازی رسید. 
به گفته وی، با این تغییر، تولید فرآورده نفت کوره حدود 35 درصد نسبت به قبل از اجرای طرح کاهش یافت و این مساله باعث شد تولید فرآورده های با ارزش تر شامل نفتای سنگین و سبک ترش افزایش یابد.
اخباری با اشاره به انجام تعمیرات اساسی واحد بنزین سازی در اواخر سال گذشته و تعمیرات واحدهای تقطیر و تقطیر در خلاء در فروردین ماه امسال، اعلام کرد: با این تعمیرات، مشکلات و معضلاتی که موجب اختلال در روند تولید مستمر فرآورده می شد، از بین رفت و هم اکنون این واحدها با ظرفیت کامل در مدار تولید قرار دارند. 
وی در ادامه به برنامه ها و پروژه های آینده این پالایشگاه اشاره کرد و افزود: کارهای مقدماتی برای انجام مناقصه واحد جدید تقطیر در خلاء پالایشگاه با 100 میلیارد تومان برآورد مالی در دست اقدام است. 
مدیرعامل پالایشگاه لاوان ادامه داد: با اجرای این پروژه موفق می شویم فرآورده وی.بی (VB) و لوب کات را به فرآورده پالایشگاه اضافه کنیم که از محل آن نقدینگی مالی برای امور جاری شرکت ایجاد خواهد شد. 
وی تاکید کرد: علاوه بر این، مطالعات مفهومی پروژه اسکله 80 هزار تنی با هزینه 150 میلیارد تومان از سوی پیمانکار در حال انجام است که این پروژه با مجوز هیئت مدیره شرکت در قالب قرارداد ای.پی.سی.اف (EPCF) مقرر شده امسال آغاز شود.

گازوییل پالایشگاه تبریز یورو 4 می شود
علیرضا آقابگلو، معاون عملیات شرکت پالایش نفت تبریز نیز درباره پروژه های در دست اجرای این پالایشگاه اشاره کرد و گفت: اسفندماه امسال واحد گوگردزدایی از گازوییل با ظرفیت 30 هزار بشکه در روز و با هزینه 70 میلیون یورو به بهره برداری می رسد.
وی افزود: تمامی فرآورده گازوییل تولیدی این پالایشگاه که 40 درصد کل فرآورده های تولیدی را تشکیل می دهد، با استاندارد یورو 4 و 5 به بازار عرضه خواهد شد. 
آقابگلو در ادامه به تعهد این شرکت برای تولید و تامین بنزین یورو 4 کلانشهر تبریز اشاره کرد و افزود: براساس شرایط پالایشگاه، تعهدات صورت گرفته و با هماهنگی شرکت پالایش و پخش، تولید بنزین یورو 4 را که 20 درصد کل بنزین تولیدی این شرکت است، امسال به 2 برابر افزایش خواهیم داد.
وی با بیان این که پالایشگاه تبریز سال گذشته موفق به اخذ مجوز برند در کشور شده است، گفت: پالایشگاه تبریز به عنوان اولین شرکت پالایشی در کشور است که موفق شده مجوز برند را بگیرد و طرح های خود را به مرحله اجرا برساند. 
معاون عملیات شرکت پالایش نفت تبریز افزود: بر اساس راهبرد تنوع بخشی محصولات تولیدی و تکمیل زنجیره تولید، از اواخر نیمه اول سال جاری، واحد اختلاط روغن با ظرفیت 30 تا 40 هزار تن در سال را وارد مدار تولید خواهیم کرد.
آقابگلو ادامه داد: با راه اندازی این واحد، روغن های موتور دیزلی و بنزینی تک گریدی و چند گریدی و روغن های صنعتی با برند پالایشگاه تبریز به بازار عرضه خواهد شد. 
وی همچنین هزینه اجرای طرح واحد اختلاط روغن را 15 میلیون دلار اعلام کرد.
معاون عملیات شرکت پالایش نفت تبریز به پروژه بازیافت گازهای ارسالی به مشعل اشاره کرد و گفت: پروژه بازیافت گازهای ارسالی به مشعل با هزینه 4.2 میلیون یورو به منظور بازیافت این گازها به میزان 2 هزار و 45 کیلوگرم در ساعت، کاهش میزان ضایعات، کاهش آلاینده های زیست محیطی و فراهم سازی شرایط استفاده از CDM در سال 95 به بهره برداری رسید.
وی با اشاره به اهمیت ملی و استراتژیکی فرآورده بنزین در کشور گفت: تولید مستمر و در نهایت خودکفایی در بنزین، به عنوان یک فرآورده استراتژیکی، با راه اندازی پالایشگاه ستاره خلیج فارس، به معنای جلوگیری از خام فروشی نفت خام و میعانات گازی و ایجاد ارزش افزوده است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 278
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران