پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 279424 تاریخ : 1396/02/17-11:06:04
,5,
پالایشگاه فازهای 17و18 در دولت گذشته / افتتاح 2 سکوی فاز پارس جنوبی تا پایان امسال

در حاشیه دومین روز بیست و دومین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی

پالایشگاه فازهای 17و18 در دولت گذشته / افتتاح 2 سکوی فاز پارس جنوبی تا پایان امسال

تا پایان سال 2 سکوی فاز14 پارس جنوبی به بهره برداری خواهد رسید خط لوله این فاز تکمیل شده و امیدواریم 1 میلیارد فوت مکعب گاز از این فاز تولید شود .

به گزارش خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، محمد مشکین فام , مدیر عامل شرکت نفت و گاز پارس در نشست خبری امروز یکشنبه گفت: تولید داخل تمام چالش ما با شرکت های خارجی در بحث قراردادهای جدید است ، ارتقا توان پیمانکاران داخلی در بخش های مختلف در تمامی قراردادها لحاظ شده است به طوریکه 50 درصد انرژی ما صرف این مسائل شده است که شرکت های خارجی برای حضور در پروژه های نفتی ایران باید برنامه ای برای توانمند سازی پیمانکاران داخلی ارئه دهند .

وی در ادامه در خصوص فاز 14 نیز گفت : تا پایان سال 2 سکوی فاز14 پارس جنوبی به بهره برداری خواهد رسید خط لوله این فاز تکمیل شده و امیدواریم 11 میلیارد فوت مکعب گاز از این فاز تولید شود .

وی عنوان کرد :  شرکت نفت و گاز پارس هم در بخش تولید و هم توسعه رکوردار در سطح کشور است .

مشکین فام افزود: سال گذشته 500 میلیون متر مکعب گاز در کشور تولید شده است .

مدیر عامل شرکت نفت و گاز پارس  اظهار داشت : در بخش توسعه 90 میلیارد دلار بودجه در نظر گرفته شده که تاکنون 70 میلیارد دلار آن در پارس جنوبی هزینه شده است .

وی بیان داشت : نصب 40 سکوی در کل مجموعه پارس جنوبی از جمله برنامه های آتی شرکت است .

330 کیلومتر خط لوله و 13 پالایشگاه برای پارس جنوبی در نظر گرفته شده است از این تعداد 10 پالایشگاه در مدار قرار دارد تا پایان سال اولین ردیف عملیاتی 3 پالایشگاه دیگر نیز در مدار تولید قرار خواهد گرفت .

مشکین فام عنوان کرد: بعد از تکمیل تمام فازهای پارس جنوبی به دلیل اینکه مخازن با افت فشار مواجه خواهند شد وارد طراحی بنیادین و بحث تقویت فشار خواهیم شد که این کار تا پایان ماه میلادی جاری تکمیل می شود . حدود 20تا30 میلیارد دلار برای تقویت فشار و نیز فراساحل در نظر گرفته ایم.

مدیر عامل شرکت نفت و گاز پارس گفت: توسعه میادین گلشن، فردوسی و پارس شمالی جزو اولویت های بعدی شرکت نفت و گاز پارس خواهد بود .

طی 3 سال گذشته تولید گاز از پارس جنوبی 2 برابر شده است که این موضوع نشان دهنده توجه وزارت نفت دولت یازدهم به توسعه میادین مشترک است، میادینی که در آب های سرزمینی قرار دارد در اولویت این شرکت نیست .

وی اظهار کرد: در سال 92 قرار بود فازهای 15،16 و 17،18 افتتاح شود ولی نشد ،راه اندازی فازهای 17،18 به دلیل نبود مدیریت منجسم دور از ذهن بود ،دولت گذشته در پارس جنوبی کلاف سردرگم را در دست داشت و به آن افتخار می کرد .

مدیر عامل شرکت نفت و گاز پارس ادامه داد: در دولت گذشته خرید های چند برابری و تکرای باعث شد تا تیم جدید دولت تمام انرژی خود را برای طراحی مجدد فازها بگذارد،تنها 12 مدیر عامل شرکتی در پارس جنوبی تغییر کرد اگر کارها روند خوبی را طی می کرد علت این جابجایی ها چه می توانست باشد ؟

مشکین فام اظهار داشت: برای عوام فریبی می گویند پروژه های افتتاح شده با پیشرفت 50 درصدی به دولت جدید واگذار شده ، اما از نظر فنی این حرف تنها یک ادعا است چرا که اگر کارها خوب پیش می رفت پس چرا مدام دست به تغییر مدیران می زدند؟ بارها به مدیران دولت گذشته گفته شد افتتاح 35 ماهه فازها امکان پذیر نخواهد بود اما آن ها اصرار بر افتتاح طرح ها در فروردین 92 داشته اند .



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 406
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران