پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 267149 تاریخ : 1395/12/03-11:04:00
,6,17,
وقتی اهداف، آرزو می‌شوند!

ادامه تولید پراید و پژو 405

وقتی اهداف، آرزو می‌شوند!

در حالی که براساس هدف‌گذاری صورت گرفته، باید در سال 1404 یک میلیون دستگاه از خودروهای تولید داخل صادر شود، عملکرد فعلی خودروسازان و ادامه تولید محصولاتی همچون پراید و پژو 405 تحقق این هدف را با اما و اگرهایی مواجه کرده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت, پیش از این گزارش داده بود که براساس جدیدترین ارزیابی کیفی صورت گرفته، 11 مدل خودروی سواری در حال تولید در خودروسازان داخلی در پایین‌ترین سطح کیفی ممکن قرار دارند.

نکته قابل توجه این است که پرتیراژترین خودروهای داخلی از جمله پراید و پژو 405 در دسته خودروهایی قرار دارند که در پایین‌ترین سطح کیفی ممکن تولید می‌شوند.

در این شرایط نگاهی به سند "اهداف و سیاست‌های توسعه صنعت خودرو در افق 1404" نشان می‌دهد که طبق هدف‌گذاری صورت گرفته در این سند، در سال 1404 از هر سه دستگاه خودرو سواری و وانت تولیدی در داخل، یک دستگاه آن باید صادر شود.

در این سند پیش‌بینی شده که از سال 1404 باید سالانه سه میلیون دستگاه خودروی سبک (شامل سواری و وانت) در خودروسازان داخلی تولید شده و یک میلیون دستگاه از آن صادر شود.

این هدف‌گذاری در حالی است که هم‌اکنون وضعیت صادرات دو خودروساز بزرگ داخلی چندان تعریفی نداشته و صادرات بیشتر به کشورهایی همچون عراق و در تیراژ پایین صورت می‌گیرد و باقی خودروسازان داخلی شامل گروه بهمن، مدیران خودرو و کرمان خودرو نیز تا حد زیادی تبدیل به مونتاژکننده خودروهای بعضا بی‌کیفیت چینی شده و اساسا نمی‌توان توقع صادرات خودروهای چینی مونتاژی بی‌کیفیت را از آنها داشت.

بنابراین در این شرایط برای تحقق اهداف پیش‌بینی شده در سند اهداف و سیاست‌های توسعه صنعت خودرو در افق 1404، بار اصلی بر دوش دو شرکت ایران خودرو و سایپا بوده و این شرکت‌ها باید نسبت به از رده خارج کردن خودروهای قدیمی و البته پر تیراژی همچون پراید و پژو 405 و جایگزین کردن خودروهای جدید و به‌روز اقدام کنند.

البته با اجرایی شدن برجام و لغو تحریم‌ها دو خودروساز بزرگ داخلی قراردادهای جدیدی را با شرکت‌های معتبری مانند پژو، سیتروئن و بنز منعقد کرده‌اند و تولید محصولات جدید نیز به زودی آغاز خواهد شد. در این زمینه باید دید آیا خودروسازان بزرگ می‌توانند به تدریج خودروهای جدید با کیفیت و با قیمت مناسب و دارای مزیت رقابتی (برای صادرات) را جایگزین خودروهای فعلی کرده و در تحقق اهداف صادراتی موفق شوند یا خیر.

 


منبع:ایسنا



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 345
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران