پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 267667 تاریخ : 1395/12/15-11:06:17
,17,21,
وظایف سازمان برنامه و بودجه در سال آینده برای بهبود مدیریت طرح ها مشخص شد

وظایف سازمان برنامه و بودجه در سال آینده برای بهبود مدیریت طرح ها مشخص شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی به منظور بسترسازی عملی برای بهبود مدیریت طرح ها و تغییر از الگوهای سنتی به روش های نوین مانند «مشارکت عمومی و خصوصی» یا «واگذاری به بخش خصوصی وظایفی را برای سازمان برنامه و بودجه تعیین کردند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز یکشنبه و در ادامه بررسی جزییات هزینه ای لایحه بودجه سال 96 کل کشور بند الحاقی 2 تبصره 20 را تصویب نهایی کردند.

نمایندگان در بند الحاقی 2 تبصره 20 تصویب کردند که به منظور بسترسازی عملی برای بهبود مدیریت طرح ها و تغییر از الگوهای سنتی به روش های نوین مانند «مشارکت عمومی و خصوصی» یا «واگذاری به بخش خصوصی»:
1- سازمان برنامه و بودجه کشور مکلف است ظرف مدت یک‌ ماه از تصویب این قانون، بازار الکترونیک طرح های عمرانی و سرمایه‌ گذاری زیرساختی را ایجاد نماید و ظرف مدت مذکور پنجاه تا یکصد طرح یا پروژه‌ مستقل دارای حداکثر امکان بهره ‌گیری از روش های مزبور را به‌ عنوان نمونه، در پایگاه مذکور معرفی و اطلاعات پایه‌ آنها را به ‌صورت عمومی منتشر کند.
این طرح ها یا پروژه‌ها باید دست کم از پنج فصل بودجه‌ای مختلف و به لحاظ ابعاد مالی شامل میزان متنوعی از سرمایه مورد نیاز باشند.
1-1- حداقل اطلاعات پایه عبارت است از گزارش توجیهی، شرایط و مفروضات مشارکت یا واگذاری و فهرست دارایی‌های مشهود و نامشهود اطلاعات این طرح ها یا پروژه‌ها باید جامع و به ‌روز باشد تا امکان ارائه پیشنهاد را برای عموم داوطلبان فراهم کند.
2-1- سازمان موظف است روش ها و شرایط قراردادی، کلیه مقررات تضمین های طرفین و دیگر مقررات مربوط و نیز چهارچوب‌های نظارتی متناسب با انواع طرح یا پروژه را نیز در همین پایگاه منتشر کند.
هرگونه تغییر مقررات نیز، فقط در صورتی معتبر است که در این پایگاه منتشر شده باشد. هرگونه حذف و تغییر اطلاعات در این پایگاه نیز باید قابل مشاهده و قابل پیگیری بعدی باشد.
2- در هر مورد که نیاز به تکمیل یا به‌ روزرسانی اطلاعات و گزارش توجیهی (از حیث فنی، اقتصادی، اجتماعی و زیست‌ محیطی) یا ارزیابی دارایی‌ های هر یک از این طرح ها و پروژه‌ها یا بررسی و ارزیابی پیشنهادهای داوطلبان باشد، سازمان مجاز است مستقل از دستگاه اجرائی طرح، اقداماتی مانند خرید خدمات مشاوره، انعقاد قرارداد و پرداخت حق‌الزحمه از محل اعتبارات آن طرح یا پروژه را به انجام رساند.
3- تمامی مراحل فرآیند تشکیل قراردادهای موضوع این تبصره باید به ‌صورت رقابتی، پیش‌ بینی‌ پذیر، شفاف در بستر پایگاه اطلاع ‌رسانی بند (1) همراه پاسخگویی و با قابلیت رسیدگی به اعتراضات صورت گیرد.
4- تمامی مراحل گردآوری و تکمیل اطلاعات، تدوین معیارها، اسناد مناقصه و فرآیند ارجاع کار، ارزیابی، رقابت و انتخاب شریک یا برنده و دیگر اقدامات باید علاوه بر اطلاع‌رسانی، به‌طور کامل مستندسازی شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 423
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران