پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 348995 تاریخ : 1397/02/26-17:43:03
,1,
وصول مطالبات از مهم ترین برنامه های بانک مهر اقتصاد است

معاون حقوقی بانک:

وصول مطالبات از مهم ترین برنامه های بانک مهر اقتصاد است

معاون حقوقی و وصول مطالبات بانک مهر اقتصاد گفت: وصول مطالبات و کاهش ریسک اعتباری از اهم برنامه های بانک است که با توجه به روند کاهش مطالبات در بانک، می توانیم در آینده نزدیک شاهد دستاوردهای ارزشمندی باشیم.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بانک مهر اقتصاد شرق استان تهران، علیرضا چهره - معاون حقوقی و وصول مطالبات بانک - در بازدید از اداره امور شعب و مرکز وصول مطالبات شرق تهران با بیان اینکه بخش حقوقی و وصول مطالبات یکی از مهمترین ارکان فعالیت های بانکی محسوب می شود، اظهار داشت: کارکنان دوایر حقوقی باید بر مفاهیم و اصطلاحات حقوقی و اقتصادی تسلط کافی داشته تا در تهیه و تدوین برنامه ها و رسیدگی به پرونده های مختلف نقش موثری ایفا کنند.

معاون حقوقی بانک خاطر نشان کرد: بهبود نمودارهای رشد، افزایش بهره وری، سرعت بخشیدن به گردش پولی، پاسخگویی به مطالبات مشتریان، استفاده بهینه از منابع و بازگرداندن اعتبارات مالی به چرخه تولید بخشی از تاثیراتی است که در صورت برخورداری از یک ساختار حقوقی مناسب برای وصول مطالبات، می توان به آن دست پیدا کرد.

وی با بیان اینکه فرآیند پیگیری مطالبات باید بر اساس قانون و در راستای سیاست گذاری های کلان بانک دنبال شود، ابراز داشت: باید ضمن آموزش مدیران و کارکنان با تقویت نیروهای کارشناسی شعب، نیاز واقعی مشتریان مورد ارزیابی قرار گیرد.

چهره در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اثر منفی مطالبات معوق بر توان اعتباردهی بانک ها، اظهار داشت: کاهش ارزش واقعی دارایی های بانک، کمبود نقدینگی، کاهش درآمد و سود و افزایش هزینه واقعی عملیات بانکی و ریسک اعتباری از دیگر تبعات منفی حاصل از انباشت مطالبات است.

معاون حقوقی بانک خاطر نشان کرد: مقوله وصول مطالبات و کاهش ریسک اعتباری از اهم برنامه های بانک مهر اقتصاد است که با توجه به روند کاهش مطالبات در بانک، می توانیم در آینده نزدیک شاهد دستاوردهای ارزشمندی باشیم.

وی با اشاره به نتایج مثبت وصول مطالبات، افزود: کاهش مطالبات می تواند، ظرفیت بانک در پرداخت تسهیلات، انجام سرمایه گذاری ها جدید و مشارکت در طرح های عمرانی را دو چندان کند که محقق شدن این مهم گام بزرگی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 405
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران