پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 308864 تاریخ : 1396/08/24-08:46:51
,2,
وزیر اقتصاد: بانک سپه به عنوان قدیمی ترین بانک ایرانی مسیر جدید و خوبی را در بانکداری کشور دنبال می کند

صورت های مالی بانک سپه تصویب شد؛

وزیر اقتصاد: بانک سپه به عنوان قدیمی ترین بانک ایرانی مسیر جدید و خوبی را در بانکداری کشور دنبال می کند

با برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه، صورت های مالی سال 95 بانک سپه به عنوان اولین بانک تجاری دولتی با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی به تصویب رسید.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بانک سپه، مجمع عمومی عادی سالیانه بانک سپه به عنوان اولین بانک تجاری دولتی در سالجاری با حضور دکتر مسعود کرباسیان وزیر امور اقتصادی و دارایی (رئیس مجمع)، دکتر ندیمی بوشهری معاون بیمه و بانک و شرکتهای دولتی وزارت اقتصاد ,دکتر حمید پورمحمدی معاون توسعه امور تولیدی سازمان مدیریت و برنامه ریزی، دکتر فرشاد حیدری معاون نظارتی بانک مرکزی، نمایندگان اعضای مجمع عمومی , حسابرس مستقل و بازرس قانونی و مدیران ارشد بانک برگزار شد و صورت های مالی منتهی به 29 اسفند ماه سال 1395 این بانک به تصویب رسید.

مسعود کرباسیان وزیر امور اقتصادی و دارایی در مجمع عادی سالیانه بانک سپه ضمن تسلیت به بازماندگان و خسارت دیدگان زلزله استان های غربی کشور، ابراز امیدواری کرد با همیاری و همکاری مجموعه وزارت امور اقتصادی و دارایی، بانک ها و سازمان های مربوط به این وزارت خانه از آلام آنها کاسته شود.
 
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: بانک سپه به عنوان قدیمی ترین بانک ایران، مسیر جدید و خوبی را در بانکداری کشور دنبال می کند.
 
وی ضمن قدردانی از زحمات کلیه مدیران ارشد و کارکنان بانک سپه در اقصی نقاط کشور، اظهار داشت: قدیمی ترین بانک بودن؛ افتخار بانک سپه بوده و این بانک با انجام اقداماتی نظیر؛ افزایش کفایت سرمایه از یک درصد به یازده درصد طی پنج سال اخیر، نشان داد مسیر جدید و خوبی در بانکداری کشور دنبال می کند.
 
وزیر امور اقتصادی و دارایی به ضرورت تمرکز بانک های کشور بر انجام وظایف بانکداری تأکید کرد و افزود: تسریع در اجرای ماده 16 قانون رفع موانع تولید، مبنی بر واگذاری اموال مازاد کلیه بانک ها و موسسات اعتباری بنا به تأکید مسئولان ارشد نظام و دولت محترم، درخواست و مورد تأکید وزارت امور اقتصادی و دارایی است.
 
کرباسیان ضمن تأکید بر لزوم توسعه بانکداری الکترونیک در نظام بانکی کشور، تصریح کرد: توسعه بانکداری الکترونیک به ویژه عملیاتی شدن سامانه بانکداری متمرکز (CORE BANKING) علاوه بر کمک به شفاف سازی عملیات بانکی، نظارت و کنترل داخلی شعب پراکنده بانک ها در سراسر کشور و مدیریت ریسک را آسان تر می کند.
 
وی به لزوم کاهش قیمت تمام شده منابع در بانک ها اشاره کرد و اظهار داشت: باید سود پرداختی بابت سپرده ها با درآمدهای حاصل از آن در بانکها متناسب باشد.
 
کرباسیان ضمن تأکید بر لزوم مطابقت قوانین و مقررات بانک های کشور با استانداردهای بین المللی، تصریح کرد: با خروج بانک سپه از تحریم سازمان ملل و فعال شدن شعب خارجی، باید مطابقت فعالیت های این بانک با استانداردهای جهانی به صورت جدی دنبال شود.
 
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: درخصوص میزان تسهیلات دهی بانک ها به بخش های مختلف اقتصادی باید به صورت کلان تصمیم گیری شده و بانک های تخصصی بیشترین میزان منابع خود را به حوزه فعالیت آن بانک اختصاص دهند.
 
وی به نامگذاری سال جدید به نام اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: از بانکها انتظار داریم با کمک تأمین نقدینگی واحدهای تولیدی به ایجاد اشتغال در کشور کمک کنند.


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 234
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران