پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 309296 تاریخ : 1396/08/30-18:59:08
,15,
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با رئیس جمهوری تاتارستان دیدار کرد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با رئیس جمهوری تاتارستان دیدار کرد

وزیر ارتباطات و اطلاعات فناوری جمهوری اسلامی ایران امروز در حاشیه سیزدهمین مجمع جهانی اقتصاد اسلامی با « رستم مینیخانوف » رئیس جمهوری « تاتارستان » دیدار و دو طرف در خصوص توسعه روابط دوجانبه گفت و گو کردند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، مهندس محمد جواد آذری جهرمی در این دیدار با اشاره به روابط خوب و رو به توسعه ایران با جمهوری تاتارستان اشاره کرده و تاسیس سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در این جمهوری را نشان دهنده اهمیتی دانست که ایران برای روابط با این جمهوری قائل است. وزیر ارتباطات و اطلاعات فناوری جمهوری اسلامی ایران همچنین ضمن اشاره به سفر موفقیت آمیز رئیس جمهور تاتارستان به ایران در ماه آوریل توافق طرفین برای توسعه ارتباطات در همه زمینه ها را بستری برای گسترش روابط دانست.

در این دیدار موافقتنامه امضا شده بین دو طرف در زمینه فناوری که پیشتر انجام گرفته بود و تلاش برای عملیاتی کردن آن و همچنین توسعه فعالیت ها در سایر بخش های مرتبط با فناوری اطلاعات با توجه به ظرفیت بالای دو طرف مورد بحث و گفت و گو قرار گرفت.

دو طرف در این نشست به همکاریهای دانشگاهی و افزایش شمار دانشجویان ایرانی در دانشگاه فدرال قازان اشاره کردند و آمادگی برای جذب دانشجویان تاتاری در دانشگاههای معتبر ایران انجام شد.

محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران از روز گذشته با هدف شرکت در سیزدهمین دوره مجمع جهان اقتصاد اسلامی که به میزبانی مالزی در شهر « کوچینگ » ایالت « ساراواک » در حال برگزاری است، وارد این کشور شد.

طبق اعلام مسئولان برگزار کننده، بیش از دو هزار و 500 هیات شرکت کننده در سیزدهمین اجلاس مجمع جهانی اقتصاد اسلامی که از امروز تا 23 نوامبر (30 آبان تا دوم آذرماه) ادامه دارد ،شامل وزیران، متخصصان، سرمایه گذاران، تجار و برخی مقامات ارشد کشورهای مختلف از جمله سنگاپور، اندونزی، هند، هنگ کنگ، آمریکا، فرانسه، سوئد، نیوزیلند، بنگلادش و فیلیپین حضور دارند.

این نشست که از امروز با حضور نجیب تون رزاق نخست وزیر مالزی به صورت رسمی آغاز شد تا پایان روز پنجشبنه هفته جاری (دوم آذر) ادامه دارد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 318
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران