پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 376728 تاریخ : 1397/06/25-10:58:48
,15,
وزارت ارتباطات باید ابتکار عمل در مجامع بین المللی را در دست داشته باشد

آذری جهرمی در آیین معرفی دو مدیر جوان:

وزارت ارتباطات باید ابتکار عمل در مجامع بین المللی را در دست داشته باشد

آذری جهرمی با بیان اینکه وزارت ارتباطات باید در مجامع و عرصه های بین الملل ابتکار عمل را در دست داشته باشد، گفت: باید کمیته بین الملل در سازمان ها و شرکت های تابعه وزارت ارتباطات فعال شود و هماهنگی حضور فعالانه در مجامع بین الملل توسط این کمیته ها صورت گیرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه  برگزاری شورای فنی این وزارتخانه با اشاره به عضویت ایران در مجامع بین المللی چون ITU، WSIS و UPU و ضرورت حضور فعالانه در این مجامع گفت: وزارت ارتباطات در این مجامع باید با برنامه و راهبرد حضور پیدا کند و ابتکار عمل را در دست داشته باشد تا به اهداف خود در این حوزه برسد.

وی با بیان اینکه در گذشته حضور در مجامع بین المللی حوزه ICT بیشتر بر مبنای دفاعیات بناشده بود، افزود: در فعالیت های بین المللی نباید همچون ورزش، فناوری تحت تاثیر سیاست قرار گیرد بنابراین از ظرفیت های موجود در پیشگیری و محکوم کردن چنین رفتارهایی باید استفاده کرد و در کنار آن راه اندازی پیمان های منطقه ای را به صورت جدی باید پیگیری کنیم.
آذری جهرمی با اشاره به تک قطبی شدن حرکت بازار ارتباطات و فناوری اطلاعات جهان به سوی آمریکا، اظهار کرد: البته مابقی کشورها تلاش هایی را آغاز کرده اند و ایران نیز می تواند با راه اندازی ظرفیت های دوجانبه و منطقه ای از این ظرفیت بهره ببرد که نیاز به حضور فعالانه در این عرصه دارد.
عضو کابینه دولت دوازدهم موضوع تحریم را از دیگر موضوعات مورد اهمیت در حوزه بین الملل دانست و تصریح کرد: وزارت ارتباطات در حقوق بین الملل ضعف جدی دارد و باید رویکرد جدیدی را در این بخش پیش بگیریم تا در پیگیری حقوقی تحریم ها متناسب با آن واکنش نشان دهیم.
وزیر جوان دولت تدبیر و امید با اشاره به اینکه یکی از شاخص های مدنظرم برای انتخاب مدیرکل امور بین الملل وزارت ارتباطات داشتن تجربه در عرصه بین الملل بود، خاطرنشان کرد: کمیته بین الملل در سازمان ها و شرکت های تابعه وزارت ارتباطات باید فعال شود و گذشته از فعالیت های عادی تجاری، هماهنگی حضور فعالانه در مجامع بین الملل توسط این کمیته ها صورت گیرد.
وزیر ارتباطات با بیان اینکه نباید به حوزه بین الملل به عنوان یک کار لوکس یا لجستیک نگاه شود، گفت: باید متناسب با رویکرد فعالانه نفرات متخصص درحوزه بین الملل دیده شود و تیم سازی صورت گیرد و ضمن فعال کردن امور بین الملل سازمان نظام صنفی و استفاده از ظرفیت آنها، کار موثر و تاثیرگذاری را انجام داد تا متناسب با حجم تهدیداتی که متوجه ماست از ظرفیت های موجود بهره ببریم.
آذری جهرمی همچنین در مورد عضو جدید موظف هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات، اظهار کرد: انصافا با آمدن جناب سراییان سازمان فناوری اطلاعات نظم و نسخ خوبی برای پیگیری و نظارت و کنترل و گزارش دهی پیدا کرده است و باید ایشان را با استفاده از ظرفیت های تمام وقت تری کمک می کردیم.
وی با بیان اینکه بعد از انتقال ضریب توسعه از شرکت زیرساخت به سازمان فناوری اطلاعات، حجم فعالیت ها نسبت به قبل بسیار بیشتر شده است، افزود: بر همین اساس با صلاحدید آقای سراییان تصمیم گرفتیم در هیات عامل این سازمان جوانگرایی صورت بگیرد و نیروی تازه نفسی بتواند در اجرای بخشی از مسوولیت ها به ایشان کمک کند.
وزیر جوان دولت تدبیر و امید با اشاره به اینکه 92 درصد صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات خصوصی سازی شده است، تصریح کرد: اپراتورها و کسب و کارهای نوپا هم اکنون در خارج وزارت ارتباطات هستند و لازم است با انجام پژوهشی نقشه راهی برای تعاملات هوشمندانه طراحی کنیم.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این جلسه با اهدای لوح قدردانی از تلاش ها و زحمات حسین ملک در دوران تصدی مسوولیت امور بین‌الملل تشکر کرد و به مهدی آهویی به عنوان مدیرکل جدید امور بین الملل وزارت ارتباطات خوش آمد گفت. 
همچنین آذری جهرمی در این جلسه سجاد فلاح را رسما به عنوان عضو موظف هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات معرفی کرد.
اضافه می شود حسین ملک با حکم رسول سراییان رییس سازمان فناوری اطلاعات به عنوان معاون توسعه مدیریت و امور پشتیبانی سازمان فناوری اطلاعات منصوب شد.
 

مهدی آهوی

 مهدی آهویی مدیرکل جدید امور بین الملل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

 

سجاد فلاح

 سجاد فلاح عضو جدید موظف هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات

 

 حسین ملک مدیرکل پیشین امور بین الملل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 354
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران