پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 377527 تاریخ : 1397/07/04-17:10:29
,17,6,
ورود قوه قضاییه به بحث کارشکنی بانک مرکزی و گمرک در ترخیص کالای قطعه سازان

ورود قوه قضاییه به بحث کارشکنی بانک مرکزی و گمرک در ترخیص کالای قطعه سازان

زنجیره تامین صنعت خودرو کشور همچنان درگیر مشکلات بحث پرداخت مابه‌التفاوت ارزی است و این موضوع مانع بزرگی بر سر راه تولید قطعه سازان کشور است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، دبیر انجمن قطعه سازان کشور در این زمینه گفت: متاسفانه وضعیت و مشکلات سابق به قوت خود باقی بوده و با وجود آنکه وزارت صنعت، معدن و تجارت و سایر وزارتخانه های مرتبط فهرست قطعاتی را که لازم است شامل معافیت پرداخت مابه التفاوت ارزی شوند اعلام کرده اند اما بانک مرکزی و گمرک در اقدامی هماهنگ از قانون تبعیت نکرده و تفسیر نادرست خود را از قانون دارند.

مازیار بیگلو اظهار داشت: بانک مرکزی اعلام کرده سازندگان و قطعه سازان بدهکار اعم از بدهی های مربوط به خریدهای گذشته که به صورت اعتباری انجام شده و یا خرید های جدید ، برای ترخیص کالا ملزم به پرداخت مبلغ مابه التفاوت بوده و تا زمانی که این مبلغ پرداخت نشود گمرک، کالا و مواد خریداری شده را تحویل نخواهد داد و در این مورد بانک مرکزی و گمرک کاملا هماهنگ عمل کرده اند.

وی افزود: از انجا که انجمن، نماینده قطعه سازان کشور بوده و پیگیری وضعیت و احقاق حق قطعه سازان را وظیفه خود می داند، فرآیند شکایت به دیوان عدالت ادرای را از هفته جاری آغاز کرده و امیدوار به حل موضوع از مجرای قوه قضاییه است.

وی تصریح کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت در این زمینه همکاری کاملی داشته و مدارک، قوانین و مصوبات لازم را ابلاغ کرده اما متاسفانه بانک مرکزی و گمرک از اجرای قانون تمرد کرده و به همین دلیل معتقد به حل موضوع از طریق قوه قضاییه هستیم.

بیگلو در خصوص وضعیت آینده صنعت خودرو اظهار داشت: پیش بینی آینده دشوار بوده اما مسلم است تا زمانی که قیمت گذاری آزاد نشود نمی توان آینده خوبی متصور بود.

وی افزود: در آخرین کنفرانسی که داشتیم اعلام کردیم موج بیکاری از شهریور آغاز خواهد شد و متاسفانه این اتفاق افتاد و چه خوب است اگر بیمه تامین اجتماعی آمار بیکارانی را که از پایان شهریور ماه قراردادشان تمدید نشده و موج بیکارانی که هر روز بر تعداشان افزوده می شود منتشر کند و البته تا زمانی که قیمت گذاری خودرو به لحاظ فرمول و از حیث آزاد سازی اصلاح نشود این رویه ادامه خواهد داشت.

دبیر انجمن قطعه سازان کشور افزود: در حال حاضر قیمت تمام نهاده های تولید و مواد اولیه داخلی و خارجی که منشا استفاده ارزی دارند دو تا سه برابر شده و طبیعتا ناچار به افزایش قیمت خودرو به همین نسبت هستیم.

وی در پایان اظهار داشت: با توجه به سرعت قابل قبولی که روند بررسی در دیوان عدالت اداری دارد امیدواریم پس از ارائه لایحه از طریق انجمن در هفته جاری، روند بررسی با سرعت پیش رفته و نتیجه مطلوب حاصل شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 310
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران