پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 253045 تاریخ : 1395/10/08-09:53:56
,10034,
ورود سلاح به کشور به دلیل همسایگان ناامن

ورود سلاح به کشور به دلیل همسایگان ناامن

رئیس پلیس آگاهی گفت: متاسفانه چون کشورهای همسایه ما کشورهایی هستند که در آن‌ها نا امنی وجود دارد سلاح به دست مردم میرسد و به این ترتیب واردات سلاح قابل از بین بردن نیست.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ،سردار مقیمی، رئیس پلیس آگاهی ناجا در حاشیه برگزاری  نشست تخصصی فرماندهان نیروی انتظامی در جمع خبرنگاران در خصوص ایجاد امنیت گفت: ما در بعضی از جرائم امنیت خوبی را به وجود آورده ایم که یکی از آن موضوعات کشف خودرو های سرقتی است که طی 24 ساعت،60 تا 70 درصد خودروهای مسروقه شناسایی می‌شوند.

رئیس پلیس آگاهی ناجا مطرح کرد: آنچه قابل توجه است کشف 98درصدی خودروهای سرقتی ست که در بحث کشف خودروهای سرقتی و قتل رکورد مناسبی کسب کرده ایم که 80درصد میزان قتل های کشف شده مربوط به قتل های امسال است.

مقیمی در خصوص همکاری ناجا با مجلس در خصوص کاهش جرائم و قتل ها اذعان کرد: باتوجه به تحلیلی که سال گذشته به مجلس فرستاده شده، سازمان های تاثیر گذار در میزان وقوع قتل همکاری مناسبی در حوزه های مختلف اعم از روان شناسی انجام دادند.

وی اظهار داشت: اکنون میزان کشفیات قتل ها نسبت به سال های گذشته بالا رفته و کمتر قتلی است که کشف نشده باشد که این بررسی ها در اکثر استان ها از جمله قزوین و بوشهر انجام شده است.

این مقام انتظامی در خصوص مفاسد اقتصادی افزود: در بخث مبارزه با مفاسد اقتصادی تمرکز بر مفاهیم مختلف است.

مثلا در بحث زمین خواری مجموعه زمین خواری در مبارزه با جرائم اقتصادی و با اجرای طرح کاداستر در حال استفاده از تعاملات بین سازمان های مختلف هستیم.

وی ادامه داد: برای ما تمام پرونده های زمین خواری با اهمیت است و به آن ها رسیدگی میشود.

مقیمی گفت: در بحث فرار مالیاتی دوسالی است که کار میشود و با توجه به اینکه 763 میلیارد تومان پرونده در حوزه مالیاتی تشکیل شده است این بررسی ها ادامه دارد.

وی در رابطه با جرائم اقتصادی افزود: یکی از فعالیت های پلیس رصد فرایند های تولید است که رویکرد پلیس پیشگیرانه است.

مقیمی تاکید کرد: آنچه مهم است این است که هرچه آرامش را در فضای اقتصادی حفظ کنیم به تولید کشور کمک کرده ایم و باید در همین راستا برخورد با رانت خواری صورت گیرد.

وی در پایان به توجه به هشدار های پلیس مبنی بر عدم اعتماد به افراد سودجو و جلوگیری از کلاهبرداری های بانکی اظهار کرد: هموطنان به هشدارهای پلیس توجه داشته باشند امروزه متاسفانه علی رغم تذکرات پلیس هنوز شاهد کلاهبرداری های بانکی بین اقشارمختلف هستیم و شهروندان همچنان قربانی افراد سودجو قرار میگیرند.

وی در همین راستا ادامه داد: انتظار داریم با آگاه سازی پلیس بتوانیم این موضوع را ریشه کن کنیم.

رئیس پلیس آگاهی در خصوص میزان جرائم در شهرهای مختلف گفت: درحال حاضر تهران، خراسان رضوی، اصفهان و زاهدان به دلیل بالابودن میزان جرائم بیشتر مورد توجه پلیس قرار دارند.

سردار مقیمی در پاسخ به اینکه میزان سلاح های گرم در دست مردم چقدر است افزود: متاسفانه چون کشور های حاشیه ای ما کشورهای ناامنی هستند و سلاح به دست مردم میرسد واردات سلاح قابل از بین بردن نیست اما آنچه در این زمینه مهم است فرهنگ سازی مردم است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 336
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران