پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 225088 تاریخ : 1395/06/20-13:36:25
,10028,10032,
وجود 16 هزار کارتن‌خواب در سطح استان تهران

مسئول طرح «تهران شهر بدون گرسنه» خبر داد

وجود 16 هزار کارتن‌خواب در سطح استان تهران

مسئول طرح «تهران شهر بدون گرسنه» گفت: آمارها نشان می‌دهد 14 تا 16 هزار نفر در پاتوق‌های استان تهران، کارتن‌خواب هستند و مناطق دره فرحزاد، مولوی و شوش بیشترین آ‌مار کارتن‌خواب را در استان تهران دارند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ,حسین شیخ در نشست خبری جمعیت طلوع دوباره، گفت: در مؤسسه طلوع 7 گروه جذب داریم که 5 گروه در تهران و 2 گروه در کرج و بومهن است که سه‌شنبه‌ شب‌های هر هفته به 16 پاتوق سرکشی می‌کنیم و یک وعده غذا به کارتن‌ خواب‌ها می‌دهیم.

وی ادامه داد: پاتوق کارتن‌خواب‌ها یا موقت و ساعتی است یا دائمی مثلاً در دره فرحزاد  7 پاتوق که از سالها پیش با اسامی مختلف مشخص شده، وجود دارد که 3  پاتوق آن ثابت است و به صورت بیغوله‌نشینی و خرابه محل زندگی دائمی افراد است. 

شیخ گفت: همه پاتوق‌های تهران را برای توزیع غذا سرکشی نمی‌کنیم بلکه از نظر امنیتی بعضی از پاتوق‌ها مناسب نیستند از طرفی کارتن‌خواب‌ها پراکنده هستند و فقط 40 درصد آنها به صورت متمرکز در پاتوق‌ها یافت می‌شوند.

مسئول طرح «تهران شهر بدون گرسنه» گفت: ‌آمارها نشان می‌دهد 14 تا 16هزار نفر در پاتوق‌های استان تهران، کارتن‌خواب هستند، در تهران 13 پاتوق از 6منطقه تهران را سرکشی می‌کنیم و باقیمانده پاتوق‌ها به صورت گذری یا پراکنده هستند. 

شیخ ادامه داد: متأسفانه منطقه44 که پاتوق خاک‌سفید است و سالها نیروی انتظامی برای پاکسازی آن تلاش کرده الان حدود 6 ماه است که دوباره حضور کارتن‌خواب‌ها را در آنجا می‌بینیم.

وی گفت: دو منطقه فرحزاد، مولوی و شوش بیشترین آ‌مار کارتن‌خواب را در استان تهران دارد.

مسئول طرح «تهران شهر بدون گرسنه» در مورد وضعیت زنان و مردان کارتن‌خواب، گفت: هر هفته سه‌شنبه شب‌ها بین 10تا 15 نفر مرد کارتن‌خواب و 5 الی 12 زن را که کودکان هم شامل‌شان می‌شود در مرکز جذب می‌کنیم.

اغلب مردان کارتن‌خواب، معتاد و زنان، طردشده هستند

شیخ گفت: 21 تا 65 سال اغلب در مردان پذیرش داریم که با تمایل 100 درصدی می‌آیند و اغلب مردان کارتن‌خواب معتاد هستند اما در زنان طردشدگی و بی‌سرپناهی هم بسیار دیده می‌شود تعدادی کودک هم داریم و زنانی که کارتن‌خواب هستند.

طرح «تهران شهر بدون گرسنه»

مسئول طرح «تهران شهر بدون گرسنه» در مورد این طرح، گفت: متأسفانه مردم، تالارها، هتل‌ها و غیره دورریز کردن غذا را زیاد دارند در نتیجه جمعیت طلوع دوباره ابتدا با باقیمانده غذای مراسم خانوادگی، دادن یک وعده غذا به افراد کارتن‌خواب و معتاد را آغاز کرد اما از سال 94  طرح تهران شهر بدون گرسنه آغاز شد ما در این طرح غذا را پاتوق‌ها نمی‌بریم بلکه غذاهای دست نخورده مجالس، نذری‌ها و قربانی‌ها را با برنامه و هدف به دست ایتام، کارتن‌خواب‌ها، معلولان و غیره می‌رسانیم.

وی گفت: ابتدا با 4منطقه این طرح را آغاز کردیم اما اکنون 13 نقطه در تهران داریم که می‌توان غذای نذری را به دست نیازمندان رسانید



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 388
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران