پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 309839 تاریخ : 1396/09/08-12:07:26
,25,
واگذاری 107 پهنه اکتشافی و شناسایی 400 محدوده امید بخش معدنی جدید

گزارش عملکرد وزارت صنعت، معدن و تجارت در 100 روز اول دولت دوازدهم:

واگذاری 107 پهنه اکتشافی و شناسایی 400 محدوده امید بخش معدنی جدید

واگذاری 107 پهنه اکتشافی مصوب به مساحت تقریبی 407 هزار کیلومتر مربع و شناسایی 400 محدوده امید بخش معدنی جدید از اهم اقدامات وزارت صنعت، معدن و تجارت در 100 روز اول دولت دوازدهم بود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، تدوین نقشه راه دولت دوازدهم در توسعه و توانمند سازی معادن و صنایع معدنی با حضور خبرگان بخش معدن و صنایع معدنی از مهمترین برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت در یکصد روز ابتدایی استقرار دولت دوازدهم بود.

اتمام ساماندهی تمامی محدوده‌های اکتشافی و معدنی و ساماندهی محدوده‌های شن و ماسه رودخانه‌ای در 18 استان نیز در این مدت در دستور کار قرار گرفت.
وزارت صنعت، معدن و تجارت در این بازه زمانی یکصد روزه، 107 پهنه اکتشافی مصوب به مساحت تقریبی 407 هزار کیلومتر مربع را واگذار کرد و 400 محدوده امید بخش معدنی جدید نیز شناسایی شد.
آزاد سازی محدوده‌های اکتشافی و پهنه‌ها در 3 مرحله برای فعال شدن محدوده‌های معدنی راکد و بلوکه شده و تکمیل اکتشافات معدنی در بیش از 16 هزار و 160 کیلومتر مربع در قالب 19 پروژه به منظور اکتشاف عناصر پایه فلزی و غیرفلزی نیز از دیگر اقدامات انجام شده در این حوزه در یکصد روز ابتدایی دولت دوازدهم بود.
از سوی دیگر عملیات اکتشافی به مساحت بیش از 36 هزار و 535 کیلومتر مربع در قالب 45 پروژه آغاز شد که 36 پروژه آن پیشرفت فیزیکی بیش از 50 درصدی و 9 پروژه دیگر کمتر از 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند.

انجام اکتشاف عناصر خاکی در 6 استان کشور

در یکصد روز ابتدایی دولت دوازدهم اکتشاف عناصر خاکی در 6 استان زنجان، یزد، البرز مرکزی، آذربایجان شرقی و غربی و اردبیل به مساحت 109 هزار و 400 کیلومتر مربع انجام گرفت که ده هزار و 485 کیلومتر مربع نیز به عنوان محدوده‌های امیدبخش برای ادامه فعالیت اکتشافی معرفی شد.
اجرای عملیات میدانی در بیش از دو هزار و 790 کیلومتر مربع از مساحت کشور در قالب 18 منطقه به منظور تولید اطلاعات پایه زمین شناسی در مقیاس 1:25000 برای نمایش عوارض بیش از 50 متر نیز از دیگر برنامه‌های اجرا شده در این یکصد روز بود.

تداوم اکتشاف منابع آب کارستی در 9 استان کشور

در این مدت اکتشاف منابع آب کارستی در 9 استان البرز، یزد، مرکزی، لرستان، آذربایجان غربی، فارس، سمنان، خراسان‌های رضوی و شمالی به مساحت 115 هزار و 700 کیلومتر مربع ادامه پیدا کرد و مناطق مستعد حضور آب تعیین و شناسایی شد.
پیمایش صحرایی بیش از 50 هزار کیلومتر مربع در محل‌های اصلی کانون گرد و غبار و برداشت یک هزار و 400 نمونه سطحی و 500 نمونه اتمسفری در بیش از 60 درصد از کانون‌های شناسایی شده در کشور نیز از دیگر اقدامات در این مدت بود.
وزارت صنعت، معدن و تجارت در یکصد روز ابتدایی دولت دوازدهم آغاز بررسی، پایش و تعیین دقیق محل گسل‌های لرزه زای کلان شهرهای کشور پیرو مصوبه شورای عالی شهرسازی وزارت راه و شهرسازی با اولویت شهرهای تهران، تبریز، کرج، مشهد و کرمان را دستور کار خود قرار داد.
در این بازه زمانی ساماندهی و مدیریت مطالعات ژئوتوریسم و ژئوپارک کشور در قالب مصوبه برنامه بین‌المللی علوم زمین و ژئوپارک‌ها (IGGP) در مجمع عمومی یونسکو در سال 2016 آغاز شد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 292
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران