پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 312634 تاریخ : 1396/10/10-16:40:59
,13,17,
واکنش وزارت جهاد کشاورزی به خبر رکود در بازار برنج

واکنش وزارت جهاد کشاورزی به خبر رکود در بازار برنج

وزرات جهاد کشاورزی در واکنش به خبر منتشر شده در خبرگزاری فارس در خصوص دلایل رکود بازار برنج اعلام کرد:انباشت برنج مرغوب و پرمحصول داخلی در شالیکوبی ها نشان دهنده اشباع بازار بوده و با وجود کاهش تعرفه واردات و حذف ما به التفاوت 500 تومانی، قیمت برنج وارداتی در بازار کاهش نیافته است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت؛ در واکنش به خبر منتشر شده در خبرگزاری فارس درخصوص دلایل رکود بازار برنج، مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد که انباشت برنج مرغوب و پرمحصول داخلی در شالیکوبی‌ها نشان دهنده اشباع بازار بوده و نیازی به واردات نیست.

متن این توضیحات به شرح زیر است :
سالانه تا 2.4 میلیون تن برنج با توسعه کشت دوم در کشور تولید می‌شود و با توجه به جمعیت و سرانه مصرف در مجموع بخش عمده نیاز کشور به برنج از محل تولید داخلی تامین می شود.
این گزارش با اشاره به آن‌که براساس آمار گمرک از ابتدای سال‌جاری تاکنون بیش از یک میلیون تن برنج به کشور وارد شده، می‌افزاید: به موجب قوانین و مقررات متعدد نظیر ملوانی و ته لنجی پیش‌بینی می‌شود مقادیری برنج نیز از این طریق وارد شده که این میزان بیش از نیاز مصرفی کشور خواهد بود و بنابراین نیاز جامعه به این محصول تامین می باشد.
این گزارش تصریح می کند: با عنایت به سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی و اولویت تولید و اشتغال ملی و همچنین تاکید مسئولان ارشد نظام مبنی بر همراهی و پشتیبانی همگانی از اجرای این سیاست‌ها، متاسفانه عده‌ای همواره از واردات سخن به میان می‌آورند و از آن حمایت می‌کنند، این در حالی است که انباشت برنج مرغوب و پرمحصول داخلی در شالیکوبی‌ها نشان دهنده اشباع بازار است.
در ادامه این گزارش با اشاره به اینکه سیاست وزارت جهاد کشاورزی حمایت از تولید داخلی و همزمان رعایت مصالح و منافع مصرف‌کنندگان است، خاطرنشان می‌کند: در اسفندماه سال گذشته کاهش 20 درصدی تعرفه واردات برنج و حذف اخذ ما به‌التفاوت 500 تومانی از هر کیلو برنج وارداتی با هدف حمایت از مصرف کنندگان اعمال شد اما متاسفانه با این شرایط و معافیت‌های در نظر گرفته شده، قیمت برنج وارداتی برای مصرف مردم کاهش نیافت.
این گزارش اضافه می‌کند: انتظار می‌رفت انجمن و فعالان واردات برنج که حمایت از مصرف‌کننده را مستمسک واردات قرار می‌دهند، نسبت به کاهش قیمت برنج وارداتی اقدام می‌کردند، این در حالی است که در این مدت قیمت برنج وارداتی در بازار کاهش نیافته و علاوه بر محرومیت مصرف کنندگان از دسترسی به برنج ارزان، این امر نیز بر رکود بازار برنج دامن زده است.
این گزارش اذعان می کند: هم‌گرایی و هم افزایی دستگاه‌ها، تشکل‌ها و انجمن‌های تولیدی و صنفی مرتبط با برنج می تواند در خروج این بازار از رکود موثر باشد.


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 250
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران