پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 267232 تاریخ : 1395/12/04-16:08:50
,15,17,22,
واعظی: برجام راه به سوی صادرات غیرنفتی را هموار کرد

واعظی: برجام راه به سوی صادرات غیرنفتی را هموار کرد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه شرایط پسابرجام راه به سوی صادرات غیرنفتی را هموار کرد، گفت که در این راستا تراز صادرات کالاها و فرآورده های غیرنفتی کشور مثبت شده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، محمود واعظی عصر چهارشنبه در نشست شورای اداری استان اردبیل افزود: در سال های گذشته به خاطر تمرکز روی فروش نفت و استفاده از درآمد آن توجه چندانی به این موضوع نمی شد اما دولت تدبیر و امید از زمان روی کار آمدن خود تلاش گسترده ای را در ارتباط با تولید کالاهای غیرنفتی و صدور به خارج آغاز کرده است. 

وی با اشاره به اینکه تلاش برای رونق دادن به اقتصاد کشور در اولویت برنامه های کاری دولت بوده است، اظهار کرد : مهار تورم از موفقیت های بزرگ دولت بوده به گونه ای که نرخ تورم به تدریج از 40 به 25 و 17 درصد کاهش یافته و اکنون به تورم یک رقمی رسیده است. 
وی ادامه داد : نشانه های خوبی از بهبود وضعیت اقتصادی کشور در سایر حوزه ها دیده می شود و به مردم ایران این اطمینان را می دهیم که عقب ماندگی های گذشته در آینده نزدیک جبران شود. 
وی با بیان اینکه اکثر مشکل ها و کارهای انجام نشده ناشی از محدودیت های خارج از اراده دولت بوده ، افزود : امیدوارم آنچه را که گفته شده اما انجام نشده به پای کم کاری دولت نوشته نشود. 
واعظی یکی از کارهای ارزشمند دولت را موفقیت در زمینه سیاست خارجی دانست و خاطرنشان کرد: توافق برجام و سیاست خارجی یک کشور به دولت، گروه و جناح خاص مربوط نمی شود و این فقط در وهله اول در سایه هدایت ها و دلگرمی دادن های رهبر معظم انقلاب و در مرحله بعد با پشتوانه مردمی که فضای پرآرامشی را برای انجام مذاکره های مفید فراهم نموده بود، انجام گردید. 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مذاکره را یک جریان دو سویه دانست که در آن هیچ طرفی حاضر نیست بدون دریافت امتیاز به طرف مقابل امتیاز دهد.
وی ادامه داد: نتیجه مذاکره تیم ایران و موفقیت کشورمان در ارتباط با برجام به اندازه ای است که ترامپ که فاقد دیپلماسی بین المللی است عمق ناراحتی خود را از این توافق نشان می دهد و بطور قطع این موضوع از برنده بودن کشورمان در این توافق حکایت دارد. 
وی یکی از آثار مفید برجام را رفع قسمت عمده ای از تحریم ها دانست و افزود: در ماه گذشته میعانات نفتی ایران به میزان 2 میلیون و 900 هزار بشکه فروش رفت که به عنوان یک رکورد در تاریخ پس از انقلاب به شمار می آید. 
واعظی، تاکید کرد : آمارها از پیشرفت در اکثر شاخص های اقتصادی کشور و ازجمله در بخش های کشاورزی ، صنعت ، خدمات و تجارت حکایت دارد و بطور یقین مردم اثرهای مفید برجام و برداشته شدن تحریم ها را در آینده به تدریج احساس خواهند کرد. 
وزیر ارتباطات و فنآوری اطلاعات در قسمت دیگری از سخنانش گفت: دولت تدبیر و امید از ابتدای تصدی این مسئولیت تلاش کرده است تا نگاه ملی و متوازن به تمام نقاط کشور داشته باشد و در مناطق روستایی؛ مرزی و کم برخوردار که در سال های قبل توجه چندانی به پیشرفت و عمران آنها نشده است سرمایه گذاری ها و طرح های بیشتری را باوجود محدودیت اعتباری به اجرا بگذارد. 
وی تشریح کرد : دولت به هیچ عنوان علاقه مند نیست که یک ساکن شهر کوچک و یا روستا که با تلاش روی زمین خویش امرار معاش و به شکل ساده زندگی می نماید به خاطر بعضی کاستی ها و نبود امکانات و یا به لحاظ بیکاری به شهرهای بزرگ مهاجرت کرده و علاوه بر خود سبب افزوده شدن بر مسایل و مشکل های ناشی از زندگی در شهرهای بزرگ نیز شود. 
وی با بیان اینکه در نگاه دولت، ایران فقط تهران و یا کلان شهرها نیست افزود : سعی می شود تا در حد امکان قسمتی از امکاناتی که در پایتخت و دیگر شهرهای بزرگ وجود دارد در شهرهای کوچک و روستاها نیز ایجاد شود. 
او گفت : مبلغی که این دولت برای گازرسانی به روستاهای کشور صرف کرده آنقدر هنگفت است که اگر آن را در سایر مسایل عمرانی هزینه می کرد در ظاهر بزرگ جلوه می کرد اما با هدف برخورداری روستاییان از رفاه نسبی این کار عظیم انجام شده است. 
محمود واعظی روز چهارشنبه برای شرکت در همایش تجاری ایران و جمهوری اذربایجان در سرعین به استان اردبیل سفر کرده است. 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 329
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران