پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 264990 تاریخ : 1395/11/02-10:20:03
,10030,
واردات گوشت برزیلی، کارآفرین جوان را ورشکست کرد

واردات گوشت برزیلی، کارآفرین جوان را ورشکست کرد

مرد جوانی که قصد داشت زندگی اقتصادی خود و پدر و مادر پیرش را رونق ببخشد، به‌خاطر واردات گوشت یخ‌زده برزیلی ورشکست شده و پشت میله‌های زندان است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، مرد جوانی که علاوه بر همسرش، پدر و مادر خود را نیز تحت تکفل داشته، تصمیم می‌گیرد رؤیای ایام گذشته خود را عملی کند و از طریق کسب و پیشه دلخواهش، رزق و روزی حلال به خانه ببرد و در قامت یک کارآفرین، موجبات اشتغال چند نفر دیگر را در شهر و دیار خود فراهم کند.

مرد جوان داستان ما تصمیم به احداث و راه‌اندازی واحد پرواربندی گوساله می‌کند و برای اینکه بتواند سرمایه اولیه این کار را تأمین کند از بانک‌های متعددی وام می‌گیرد و از همان ابتدا زیر بار بازپرداخت اقساط سنگین وام‌های بانکی می‌رود.

کسب و کار این کارآفرین تازه‌کار پیش می‌رود تا اینکه زمان به نتیجه نشستن زحمت‌هایش فرا می‌‌رسد اما با واردات گوشت یخ‌زده برزیلی توسط دولت مواجه می‌شود و به همین خاطر قیمت گوشت افت می‌کند و مرد جوان داستان ما متحمل هزینه‌های هنگفتی می‌شود.

از سوی دیگر زمان بازپرداخت اقساط بانک‌ها می‌رسد و او که گوساله‌ها را با قیمت بالا خریده بود برای تسویه وام‌ها با قیمت کمتری به فروش می‌رساند و همین مسئله باعث می‌شود مرد جوان کارآفرین در همان ابتدای راه ورشکست شود.

مرد جوان برای اینکه بتواند تمام وام‌های بانکی را به‌طور تمام و کمال تسویه کند، از دوستان و آشنایان خود پول قرض کرده و بار دیگر اقدام به خریداری گوساله می‌کند و در نهایت موفق به تسویه بدهی بانک‌ها می‌شود؛ قرار بوده پس از تسویه بدهی، بانک‌ها مجدداً به او وام بدهند اما زیر قول خود می‌زنند و مرد جوان می‌ماند و تعدادی طلبکار.

طلب‌کاران که از دریافت طلب خود ناامید شده بودند، داد خود را به دادگستری می‌برند تا شاید به نتیجه برسند و دادگاه نیز در نهایت حکم به محکومیت مرد جوان می‌دهد و در نهایت کارآفرین داستان ما امروز به‌جای اینکه شاهد گسترش کسب و کار خود باشد، با سوء‌مدیریت مسئولان یا شاید هم بدشانسی، پشت میله‌های زندان است و پدر، مادر و همسرش در یک خانه استیجاری روزگار می‌گذرانند.

جالب اینکه بدهی مرد جوان پیش از ورود به زندان 450 میلیون تومان بود که با تلاش و پیگیری و تسویه برخی از آنها، بدهی خود را به 117 میلیون و 300 هزار تومان می‌رساند؛ حالا امروز به‌رغم اینکه ستاد دیه از محل کمک‌های مردم و خیّرین، 58 میلیون و 650 هزار تومان کمک کرده اما همین مقدار یعنی 58 میلیون دیگر برای رهایی مرد نگون‌بخت از زندان نیاز است.

خیرین و نیکوکاران می‌توانند برای کمک به زندانیان نیازمند و محکومان جرائم مالی غیرعمد، کمک‌های نقدی خود را به حساب 74/74 بانک ملت به نام ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند پرداخت کنند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 539
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران