پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 265725 تاریخ : 1395/11/10-16:50:19
,11,15,16,17,
واردات آخرین تکنولوژی و دانش فنی ساخت تولید GRCوGRG

توسط بنیاد مستضعفان انجام می شود

واردات آخرین تکنولوژی و دانش فنی ساخت تولید GRCوGRG

جلسه هماهنگی مدیر عامل شرکت مادر تخصصی عمران و مسکن ایران با حضور مدیر عامل شرکت چینی و مدیران شرکت "سکویا پارس" برای انتقال آخرین تکنولوژی و دانش فنی محصولات GRCوGRG شامل محصولات کاربردی بتن مسلح به الیاف شیشه ای برگزار شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بنیاد مستضعفان، با اجرای مصوبه ستاد برنامه بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی  جهت راه اندازی خط تولید grc و grg  در ایران  جلسه ای با حضور مدیرعامل و مدیر بازرگانی شرکت معتبر چینی که از ده شرکت برتر جهانی این صنعت است و همچنین مدیران شرکت "سکویا پارس " در دفتر مهندس کمیلی تشکیل شد.
 
موضوع  این جلسه انتقال تکنولوژی و دانش فنی تولید محصولات GRC وGRG از محصولات بتنی مسلح به الیاف شیشه ای که به جهت استحکام و انعطاف پذیری در صنعت ساختمان به ویزه ایمن سازی و نما سازی ساختمان کاربرد دارند بود .
 
در این جلسه مقرر شد که آخرین تکنولوژی و دانش فنی تولید محصولات مذکور  از طرف شرکت  طرف قرارداد  به شرکت "سکویا پارس "  انتقال یافته و فرآیند مشارکت در ایجاد بازار و فروش محصول در خاورمیانه از سوی طرفین پیش بینی و اجرا شود  همچنین  در حاشیه جلسه موضوع جذب سرمایه گذاران چینی جهت مشارکت در پروژه های ساختمانی نیز مطرح و مقرر شد طرف چینی  جلساتی با شرکت های بزرگ ساختمانی در چین با دعوت از مدیرعامل  شرکت عمران و مسکن ایران برگزار کند
 
 مجتبی کمیلی مدیر عامل شرکت عمران و مسکن ایران در حاشیه این جلسه گفت :  هدف راهبردی ما به عنوان یکی از زیر مجموعه های بنیاد مستضعفان از همکاری با طرف قرار داد چینی  که یکی از ده شرکت برتر این رشته فعالیت در صنعت ساختمان سازی در دنیا است نه تنها ساخت یک کارخانه برای تولید محصولات GRC وGRG بلکه انتقال تکنولوژی و دانش ساخت این محصولات و همچنین بومی سازی آن با توجه به غنای فرهنگی و هنری  ایران اسلامی  است و امیدواریم با این کار آفرینی منحصر به فرد در کشور ایمنی و  زیبا سازی  نمای ساختمان های چند طبقه در کشور بیشتر از هنر ایرانی  متاثر شود.
 
جی آر سی (GRC) چیست :
 بتن مسلح به الیاف شیشه (Glass Fiber Reinforced Concrete) یا به اختصار GFRC، نوعی بتن الیافی است که در آن از الیاف جهت بهبود خواص فیزیکی، شیمیایی و مکانیکی بتن استفاده می‌شود. بتن الیافی نوعی کامپوزیت متشکل از مصالح سیمان، ریزدانه، الیاف و مواد افزودنی می‌باشد. اختلاط صحیح این مواد و تولید کامپوزیتی با یکپارچگی و پیوستگی مناسب، امکان استفاده از بتن جهت سطوح مقاوم و پر انحنا را فراهم می‌سازد.
 
 از مهمترین خواص بتن الیافی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :
 
قابلیت تولید اعضایی ظریف با قابیت‌های مکانیکی به مراتب بهتر از اعضای بتنی معمولی مشابه.
 
امکان کاهش ضخامت اعضای بتنی با حفظ قابلیت باربری و استحکام مورد نیاز.
 
کاهش ترکهای مویی ناشی از پدیده خزش در بتن
 
تثبیت ترک و قابلیت باربری پس از ترک خوردگی
 
افزایش مقاومت بتن در مقابل تنش‌های حرارتی
 
افزایش مقاومت بتن در مقابل سایش و خستگی
 
افزایش قابلیت ضربه پذیری بتن
 
افزایش قابل ملاحظه مقاومت کششی و خمشی بتن
 
افزایش میزان جذب انرژی و شکل پذیری بتن
 
بتن الیافی مسلح به الیاف شیشه کاربرد ویژه‌ای در تولید قطعات نما دارد. به گونه‌ای که امکان تولید قطعات با ابعاد بزرگ و ضخامت بسیار کم در حدود 1 سانتیمتر را فراهم می‌نماید. از دید صنعتی، نماهای اجرا شده به روش‌های معمول و با استفاده از مصالح و روش‌های اجرای سنتی نه تنها پاسخگوی حجم بالای ساخت و سازهای مرتفع نمی‌باشد، بلکه از نظر اقتصادی و ایمنی نیز توجیه پذیر نیست.
 
پاره‌ای از مزایای استفاده از نمای GFRC به شرح زیر می‌باشد :
 
استحکام و دوام دراز مدت نما در برابر شرایط محیطی، باد و زلزله.
 
امکان تولید قطعات نما با ابعاد بزرگ و ضخامت کم.
 
امکان تولید در رنگ‌ها و طرح‌های متنوع، پیچیده و ظریف.
 
مکان استفاده از مزایای صنعت پیش ساختگی و افزایش سرعت اجرای نما.
 
امکان تعمیر و بازسازی بخشی از نما بدون آسیب به بقیه قسمت‌ها.
 
کاهش وزن نما نسبت به سایر مصالح مشابه.
 
عایق صوتی و حرارتی.
 
کنترل کیفیت بالا قطعات و نمای نهایی.  



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 423
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران