پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 351669 تاریخ : 1397/04/11-12:35:11
,5,
واردات 700 مگاوات برق از کشورهای ارمنستان، آذربایجان و ترکمنستان

در نشست خبری مطرح شد؛

واردات 700 مگاوات برق از کشورهای ارمنستان، آذربایجان و ترکمنستان

معاون وزیر نیرو: حدود 700 مگاوات برق از کشورهای ارمنستان، آذربایجان و ترکمنستان وارد می کنیم تا بخشی از نیاز برق کشور در تابستان تأمین شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، همایون حائری در نشست خبری در جمع خبرنگاران تاکید کرد: همه واحدهای حرارتی کشور که حدود 48 هزار مگاوات است آماده تولید برق هستند و تا هفته گذشته تامین برق بدون مشکل و خاموشی انجام می شد.

وی افزود: با افزایش دما در چند روز اخیر،? با مشکل خاموشی های پراکنده مواجه شدیم اما هیچ خاموشی برنامه ریزی شده نداشتیم؛­­ وقتی مصرف بیش از حد پیش بینی می شود تجهیزات برق دچار اضافه بار و کابل و خط انتقال دچار مشکل و در نتیجه خاموشی می شود.

حائری تاکید کرد: مصرف برق تابع افزایش دماست و هرچه دمای هوا از 38 درجه بیشتر شود به ازای هر یک درجه افزایش دما هزار تا هزار و 500 مگاوات مصرف برق افزایش خواهد یافت و اگر دما بیش از 41 درجه افزایش یابد میزان مصرف بیشتر از این رقم خواهد بود.

معاون وزیر نیرو به خاموشی های اخیر در مناطق مختلف تهران و کشور اشاره کرد و گفت: با افزایش مصرف فیدرها،­­ ترانس ها و تجهیزات ­برق ­­آسیب دیدند و موجب خاموشی شدند.

وی افزود: بر اساس برنامه ریزی سالیانه از ظرفیت واحدهای آبی ­کامل استفاده می کردیم و بر مبنای رشد مصرف­2 هزار مگاوات واحدهای حرارتی جدید را هر سال­ وارد مدار می کردیم اما بر اساس تجربه خشکسالی ­و کمبود بارش ها که موجب شد ظرفیت تولید برق نیروگاه های برق آبی کاهش چشم گیر داشته باشد به این نتیجه رسیدیم که نمی توانیم به تولید برق نیروگاه های پاک مانند برق آبی تکیه کنیم.

حائری اظهار داشت: با توجه به شرایط اقلیمی نباید به نیروگاه های برق آبی اتکا کنیم و هر سال ظرفیت واحدهای جدید حرارتی را باید بیش از 2 هزار مگاوات­ افزایش دهیم.

معاون وزیر نیرو گفت: پیک مصرف برق در تابستان پارسال 55 هزار و 443 مگاوات بود در حالیکه میزان مصرف برق در روز گذشته به 55 هزار و 432 مگاوات رسید.

صادرات برق به صفر رسیده است

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: میزان صادرات برق در تابستان به صفر رسیده چون اولویت تأمین برق کشور است.

همایون حائری در نشست خبری در جمع خبرنگاران با اشاره به کمبود تولید و افزایش مصرف برق افزود: حدود 700 مگاوات برق از کشورهای ارمنستان، آذربایجان و ترکمنستان وارد می کنیم تا بخشی از نیاز برق کشور در تابستان تأمین شود.
وی گفت: خط انتقال برق­ بین دو کشور ایران و آذربایجان وجود داشت که استفاده نمی شد، ­­بر اساس تفاهمنامه ای،? قرار است حدود 160 تا 170 مگاوات در تابستان از آذربایجان برق وارد و در زمستان که نیاز این کشور به برق بیشتر است صادر کنیم.
حائری با اشاره به اینکه حدود صد تا هزار مگاوات ذخیره برق در کشور داریم افزود: این میزان ذخیره برای ثابت نگه داشتن فرکانس شبکه برق لازم است تا باعث پایداری فرکانس شبکه سراسری شود، بنابراین از ذخیره برق نمی توان در شرایط غیراضطراری استفاده کرد.
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: از پنج هزار مگاوات کمبود تولید برق در کشور تا کنون با کمک مشترکان حدود 1600 مگاوات مدیریت مصرف شد و بخشی از نیاز نیز از طریق نیروگاه های برقابی تأمین شده است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 249
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران