پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 252177 تاریخ : 1395/10/01-09:15:21
,10033,
واحدها و صنایع فاقد مجوز در تهران شناسایی می‌شوند

واحدها و صنایع فاقد مجوز در تهران شناسایی می‌شوند

رئیس محیط زیست شهر تهران با اشاره به طرح ضربتی شناسایی واحدهای آلاینده در تهران، گفت: یکی از مشکلات واحدهایی هستند که غیرقانونی احداث شدند و مجوزی از محیط زیست و حتی از صنعت ندارند و پس از شناسایی به نهادهای نظارتی معرفی می‌شوند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، محمد حسین بازگیر  گفت: طرحی که اخیراً آغاز شده  است شناسایی واحدهای آلاینده اطراف تهران است که در این میان برخی صنایع و تعدادی دیگر مراکز خدماتی مانند بیمارستان‌ها یا پایانه‌های اتوبوسرانی هستند برای تمام این مراکز حتی مراکز بزرگ سکونتگاهی چند تکلیف قانونی تعریف شده است که یکی از آنها بحث کنترل آلودگی هوا است.

وی ادامه داد: هر کدام از این واحدها ممکن است یک نوع آلودگی داشته باشند به عنوان مثال در معدن شن و ماسه بهبود راه‌های ارتباطی یکی از راه‌های کنترل آلودگی است، محفظه سازی و کاهش حجم دپو می‌تواند یکی دیگر از این راه‌کارها باشد.

رئیس محیط زیست شهر تهران تصریح کرد: مدیریت پسماند تکلیف دیگر تمام واحدها است و یکی دیگر از وظایفی که برای تمام واحدها تعریف شده است این است که بخشی از فضای خود را به فضای سبز اختصاص دهند، تکالیف دیگری مانند خود اظهاری در پایش، نصب تجهیزات پایش آنلاین، بند «د» ماده 45 قانون درآمدهای دولت که به قانون یک در هزار فروش معروف است اینها تکالیف قانونی واحدها است.

بازگیر ادامه داد: بررسی انجام این تکالیف و نحوه انجام آنها برنامه همیشگی محیط زیست بوده است اما در این ایام همه امکانات را بسیج کردیم تا هر چه سریعتر اطلاعات را کامل کنیم.

وی افزود: یکی از اشکالات علاوه بر واحدهایی که مجوز دارند و به طور قانونی ایجاد شدند با واحدهایی مواجه هستیم که غیرقانونی احداث شدند و مجوزی از محیط زیست و از صنعت ندارند و همه اقدامات قانونی را در مورد این واحدها دنبال می‌کنیم.البته آمارها در این زمینه متناقض است و امیدواریم هر چه سریعتر به جمع بندی برسیم.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 389
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران