پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 267297 تاریخ : 1395/12/07-11:19:35
,17,
واحد تصفیه نفتا (NHT) پالایش نفت بندرعباس راه اندازی شد

واحد تصفیه نفتا (NHT) پالایش نفت بندرعباس راه اندازی شد

مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس گفت: واحد تصفیه نفتا (NHT) در طرح افزایش ظرفیت بنزین پالایشگاه نفت این شهرستان با موفقیت راه اندازی شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، هاشم نامور شنبه در بازدید از مراحل ساخت واحد های بنزین سازی این پالایشگاه افزود: واحد تصفیه نفتا(NHT- Naphta Hydro Treating) به عنوان تامین کننده خوراک بخش بنزین سازی و برای حذف ترکیبات آلی نیتروژن دار، گوگرد دار، اکسیژن دار، اشباع هیدروکربورهای غیر اشباع ( اولفینی) و حذف سموم اضافی مانند آرسنیک و سرب تعبیه شده است.

وی بیان داشت: واحد بنزین سازی طرح افزایش ظرفیت را می توان به چهار بخش تصفیه نفتا ، اکتان افزا ، احیاء کاتالیست و تثبیت کننده تقسیم کرد که در مرحله نخست بخش تصفیه نفتا(NHT) به بهره برداری رسید و دیگر بخش های این واحد در مرحله راه اندازی قرار دارد.
مدیرعامل شرکت نفت بندرعباس ، طرح افزایش تولید بنزین را از طرح های مهم کشور و مصداق بارز اقتصاد مقاومتی در سیاست های کلان کشور دانست و گفت: به منظور تحقق این رویکرد و رفع نیاز کشور، جلوگیری از خام فروشی و توسعه ظرفیت پالایشی ، حفظ منافع ملی و بهره گیری از سرمایه گذاری های انجام شده با همت کارکنان متعهد و انجام برنامه ریزی در مرحله نخست واحد تصفیه نفتا راه اندازی شد.
ناموربا اشاره به انجام برنامه ریزیهای لازم جهت سرعت بخشی در روند عملیات اجرایی پروژه گفت: با توجه به اهمیت راه اندازی طرح افزایش ظرفیت بنزین ، در ماه های اخیر تیمی متشکل از کارکنان و متخصصان پالایشگاه نفت بندرعباس در این طرح حضور یافتند و در 2 نوبت کاری و در روزهای تعطیل مشغول به فعالیت شدند.
مدیر عامل شرکت پالایش نفت بندرعباس افزود: ظرفیت واحد جدید بنزین سازی 25 هزار بشکه در روز است که موجب تولید روزانه سه میلیون لیتر بنزین با کیفیت مطابق با استانداردهای یورو 4 و در نتیجه افزایش ظرفیت تولید بنزین پالایشگاه تا سقف 12 میلیون لیتر در روز می شود.
نامور با اشاره به اقدامات انجام شده به منظور راه اندازی این واحد گفت: به منظور راه اندازی این واحد به عنوان واحد پیشرو، تمام مراحل آماده سازی از قبیل تامین آب ، برق و بخار که شامل تامین انواع بخار و آب مورد نیاز ، گاز مصرفی و همچنین راه اندازی کمپرسور از بخش های مهم این واحد با موفقیت انجام شد.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون این واحد در مدار تولید قرار دارد ، افزود: بخش های اکتان افزا ، احیای کاتالیست و تثبیت کننده واحد بنزین سازی نیز در مراحل پایانی آماده سازی قرار دارند.
مدیر عامل شرکت پالایش نفت بندرعباس از جمله عوامل سرعت بخشی در روند تکمیل پروژه را مشخص نمودن حجم دقیق فعالیت های باقی مانده و تهیه برنامه زمانبندی صحیح ، تخصیص منابع مالی بصورت هدفمند و در راستای تکمیل فعالیت های اولویت دار ، استقرار دفتر پیمانکار در سایت برای رفع مشکلات کارگاهی و اصلاح نقشه های اجرایی، برگزاری جلسات روزانه و انجام کار مطابق با استانداردهای لازم عنوان کرد.
نامور یکی از مهم ترین ویژگی های پروژه افزایش ظرفیت و تفاوت آن با دیگر پروژه ها رااجرای کار وراه اندازی واحدهای جدید عملیاتی ، توسط خود کارکنان پالایشگاه نفت بندرعباس بیان کرد و افزود: در بسیاری از پروژه ها، پیمانکارپس از پایان کار و راه اندازی واحدها از سوی یک تیم راه انداز، کار را به شکل کامل در اختیار بهره بردار قرار می دهد اما در این طرح خود کارکنان پالایشگاه در حال آماده سازی و راه اندازی طرح افزایش ظرفیت هستند.
وی درادامه بااشاره به اینکه حضورکارکنان پالایشگاه درراه اندازی پروژه تجربه بسیار ارزنده ای است ، تصریح کرد: طراحی مجدد ، رفع اشکال و نصب پمپ خوراک واحد های جدید که یکی از بخش های مهم و حیاتی به منظور راه اندازی بود با همت کارکنان و متخصصان پالایشگاه بندرعباس با موفقیت انجام شد.
مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس گفت: آنچه مسلم است اجرای موثر ، کارآمد ، موفقیت آمیز و همزمانی راه اندازی واحد تصفیه نفتا (NHT) با سایر فعالیت های واحد های عملیاتی ، با برنامه ریزی ، اعمال نظارت و کنترل دقیق، پایش پی در پی و روزانه پیشرفت کار،شناسایی انحراف ها وارایه راهکار سرعت بخشی در کاربا بیشترین بهره گیری ازظرفیت های موجود و بسیج تمامی امکانات شرکت و بامشارکت ، همکاری، همدلی و تلاش خستگی ناپذیر کارکنان محقق شده است.
طرح افزایش ظرفیت تولید بنزین پالایشگاه نفت بندرعباس دارای 9 واحد اصلی است که واحدهای تصفیه نفتای سنگین با ظرفیت 25 هزار بشکه در روز، واحد تصفیه نفتای سبک با ظرفیت 21 هزار بشکه در روز، واحد تبدیل کاتالیستی با ظرفیت 25 هزار بشکه در روز، واحد تصفیه نفت گاز با ظرفیت 50 هزار بشکه در روز و واحد بازیافت گوگرد با ظرفیت 120 تن در روز از واحد های مهم این طرح به شمار می روند.
شرکت پالایش نفت بندرعباس با ظرفیت پالایش روزانه 350 هزار بشکه نفت خام و میعانات گازی ، 18 درصد از انرژی و فرآورده های نفتی مورد نیاز کشور را تامین می کند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 287
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران