پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 315656 تاریخ : 1396/11/29-13:54:39
,25,
هیچ گونه مجوز برداشت و صادرات خاک کشاورزی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت صادر نشده است

هیچ گونه مجوز برداشت و صادرات خاک کشاورزی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت صادر نشده است

در پی انتشار خبر " مواد اولیه معدنی با تعرفه دروغین به کشور وارد می‌شود /صادرات خاک کشاورزی به جای شن و ماسه " درگفت‌وگوی خبرنگار خانه ملت با نادر قاضی‌پور در آن خبرگزاری، مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت توضیحاتی را جهت شفافیت هر چه بیشتر موضوع به نقل از معاون امور معادن و صنایع معدنی این وزارتخانه ارایه داد .

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از شاتا ، این مرکز در توضیحات خود اعلام کرد:

- موضوع رصد و پایش کالاهای وارده به کشور و صادره از کشور از وظایف گمرک جمهوری اسلامی ایران بوده و وزارت صنعت، معدن و تجارت بر عملکرد تولیدی معادن و صنایع معدنی نظارت دارد.

این وزارتخانه با نظارت بر روند تولید و به منظور اعمال حاکمیت بر واحدهای تولیدی و جریان تولید در کشور سالیانه نسبت به تعیین تعرفه های واردات مواد معدنی و برخی محصولات اقدام می‌کند . به عنوان نمونه در سال 1395 و به منظور کنترل میزان کک وارده به کشور وزارت متبوع نسبت به اعمال تعرفه بر واردات محصول یاد شده اقدام کرد تا به جریان تولید کک حاصل از استخراج ذغالسنگ معادن داخلی کمک کند.

- در سال‌های گذشته و امسال، جلسات متعددی با گمرک جمهوری اسلامی ایران در خصوص اخذ گواهی مبداء ازصادرکنندگان مواد معدنی به منظور پایش روند صادرات مواد معدنی و امکان پیگیری برگزار شد که متاسفانه تاکنون به نتیجه مطلوب نرسیده است .

- از سوی دیگر هیچ گونه مجوز برداشت و صادرات خاک کشاورزی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت صادر نشده است .

- شایان ذکر است در خصوص موضوع برداشت بیش از ظرفیت معدن مرمریت مورد بهره‌برداری یک نهاد انقلابی در غرب کشور نیز باید گفت که تاکنون اسناد و مدارکی مبنی بر وقوع تخلف در معدن مرمریت توسط این معاونت دریافت نشده و در صورت ارایه اطلاعات کامل و نام معدن امکان بررسی‌های بیشتر فراهم خواهد شد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 245
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران