پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 388712 تاریخ : 1397/07/18-15:59:16
,17,11,
هیچ بندری به هیچ کشوری واگذار نشده است/ جزییات نشست سه‌‌جانبه هند، ایران و افغانستان در چابهار

عباس آخوندی:

هیچ بندری به هیچ کشوری واگذار نشده است/ جزییات نشست سه‌‌جانبه هند، ایران و افغانستان در چابهار

وزیر راه و شهرسازی گفت: در نشست کمیسیون صنایع مجلس موضوع توسعه بنادر بویژه بندر چابهار مورد بحث قرار گرفت و ما اعلام کردیم هیچ بندری به هیچ کشوری واگذار نشده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی وزارت راه وشهرسازی، روزگذشته کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی نشست داشت و میزبان وزیر راه و شهرسازی بود.

عباس آخوندی پس از حضور در این نشست به موضوع های بررسی شده با نمایندگان اشاره کرد.

 وی اعلام کرد: در نشست امروز موضوع حمایت سازمان بنادر و دریانوردی از بخش کشتیرانی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

آخوندی ادامه داد: خوشبختانه در این بخش از جمله تعمیر کشتی های قدیمی و فرسوده و همچنین کشتی های نو اقدام های خوبی صورت گرفته است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در این نشست همچنین توضیح هایی درباره میزان و نحوه خرید کشتی ارائه شد.

 سفیر هند در تهران یازدهم مهرماه در دیدار معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: نشست سه‌گانه هند، ایران و افغانستان بیست و سوم و بیست و چهارم اکتبر( اول و دوم آبان ماه) در چابهار برگزار می شود تا بتوان همکاری‌های همه جانبه را توسعه داد.

با گشایش مرحله نخست بندر چابهار در محور شرق ایران ظرفیت تخلیه و بارگیری این بندر از 2.5 میلیون به هشت میلیون تن در سال افزایش می یابد.

قرار است یک شرکت هندی 85 میلیون دلار برای تجهیز و اپراتوری این بندر و 150 میلیون دلار دیگر برای سرمایه گذاری به صورت فاینانس اختصاص دهد تا کالاهای هندی به سهولت از طریق این بندر به افغانستان و کشورهای آسیای میانه و روسیه حمل شود.

طبق قرارداد موقت، مساحت مورد نیاز برای انجام عملیات بندری 10 هکتار و در قرارداد اصلی حدود 70 هکتار تعیین شده است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 298
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران