پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 350769 تاریخ : 1397/03/25-11:35:05
,17,
هیچ بانکی نمی‌تواند به دلیل بدهی صنایع را تعطیل کند/استراتژی توسعه‌ دانش بنیان‌ها واستارتاپ‌ها حیاتی‌تر از توسعه GDP کشور است

معاون وزیر صنعت:

هیچ بانکی نمی‌تواند به دلیل بدهی صنایع را تعطیل کند/استراتژی توسعه‌ دانش بنیان‌ها واستارتاپ‌ها حیاتی‌تر از توسعه GDP کشور است

نجفی گفت: ستاد تسهیل جزو اختیارات دولت است، طبق قانون هیچ بانکی نمی‌تواند واحدی را به دلیل بدهی تعطیل کند، چراکه در قانون ورشکستگی، تعطیلی وجود ندارد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، صادق نجفی - مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی - در آیین راه اندازی میز خدمت شرکت شهرک‌های صنعتی استان، با بیان این‌که در مسائل مربوط به حوزه‌ی صنعت و معدن باید استراتژی خاصی داشته باشیم، اظهار کرد: اخیراً دستور عملی صادر کرده‌ایم تا آمار تمامی صنایع جوازدار صادراتی یا بهره برداری تا پایان تیر ماه سال جاری مشخص شود و از وضعیت آن‌ها اطلاعاتی به دست آورده و بررسی کنیم.  

وی با بیان این‌که در حال حاضر 84 هزار واحد در کشور دارای پروانه‌ی بهره‌برداری هستند، خاطرنشان کرد: 50 درصد این واحدها در داخل شهرک و 50 درصد آن در خارج از شهرک فعالیت دارند و طی هشت ماه گذشته مجوز بیش از 20 شهرک خصوصی را در کشور صادر کرده‌ایم و 20 درصد صنایع در 50 شهرک خصوصی مستقر هستند.

نجفی ادامه داد: صادرات و توسعه‌ GDP در حوزه‌ی صنعت کشور نیز حائز اهمیت است، ولی برای ما استراتژی توسعه‌ دانش بنیان‌ها واستارتاپ‌ها مهم و حیاتی‌تر از توسعه GDP کشور است. 

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی با انتقاد از وضعیت و روحیه‌ کاری مدیران استان، اظهار کرد: در حال حاضر ما تمامی اختیارات را به استان‌ها تفویض کرده‌ایم ولی فضای حاکم در استان به گونه‌ای است که تمامی مدیران و کارشناسان از زیر بار مسئولیت فرار کرده و امور را به تهران واگذار می کنند که این اقدام قابل قبول نیست. 

وی تاکید کرد: امروزه هرکسی که روحیه جنگدگی و ریسک پذیری نداشته باشد باید از انجام کار خود منصرف شود؛ چرا که اکنون فضا، فضای مبارزه است. در آمریکا ترامپ تمامی مدیران خود را از افراد مبارزه طلبی انتخاب می‌کند که روز به روز تلاش خود را برای تحریم ایران بیشتر می‌کنند.

 معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: ما نیز باید فضای ریسک پذیری و جنگندگی خود را افزایش دهیم، امروزه برای ما اندیشه و تفکر نیاز است و ضرورت دارد هر فردی لباس رزم پوشیده و تمامی برنامه‌های خود را با عقل و اندیشه و برنامه ریزی پیش ببرد. 

نجفی خاطرنشان کرد: تعداد واحدهای ما روز به روز مانند خزان در حال ریزش هستند باید افرادی مدیریت کار را برعهده بگیرند که به خاطر دغدغه‌ اقتصادی واحدها خواب شبانه نداشته باشند؛ چراکه در غیر این صورت برازنده‌ی مدیریت نخواهند بود. 

وی افزود: امروزه حاکمیت، دولت، مجلس و دستگاه‌ها باید به گفتمان مشترک برسند، همه‌ ما وظیفه داریم کارآفرینان را با عشق در آغوش بگیریم و باید این حرکت و فضاسازی را در عمل نشان دهیم. 

نجفی گفت: ما امروز به جای ایجاد شهرک‌های جدید باید به توسعه‌ شهرک های صنعتی فعلی از جمله شهرک سلیمی، بعثت و ناحیه‌های روستایی، بپردازیم؛ چرا که ایجاد شهرک‌های جدید خارج از عقل سلیم است.

وی با بیان این‌که مشکل برق در سراسر شهرک های صنعتی کشور تا سه ماه آینده حل می شود، گفت: در کشور 100 میلیارد متر مکعبی آب استفاده می شود که نزدیک به  910 میلیارد آن شامل بخش کشاورزی، شش میلیارد متر مکعب آن برای شرب و سه میلیارد متر مکعب آن برای صنعت به کار برده می‌شود که معتقدم برای بهره برداری مجدد از آب، باید برای ایجاد تصفیه خانه‌های آب در شهرک ها اهتمام جدی داشته باشیم‌. 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 417
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران