پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 351049 تاریخ : 1397/03/30-14:43:33
,6,
همکاری سگولا ایتالیا با کرمان ‎موتور برای تولید خودرو برقی

در اولین فروم بین‌المللی آینده صنعت خودرو اعلام شد:

همکاری سگولا ایتالیا با کرمان ‎موتور برای تولید خودرو برقی

اولین فروم بین‎المللی آینده صنعت خودرو با موضوع نوآوری‏ها و فناوری‎های نوظهور، روز گذشته توسط شورای آینده‎نگاری صنعت خودرو در محل هتل پارسیان اوین تهران برگزار شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت؛ اولین فروم بین‎المللی آینده صنعت خودرو با موضوع نوآوری ‏ها و فناوری‎های نوظهور، روز گذشته توسط شورای آینده‎نگاری صنعت خودرو در محل هتل پارسیان اوین تهران برگزار شد. در این برنامه محمد نقی‏زاده؛ دبیر شورای راهبردی برنامه آینده صنعت خودرو و مارچلو مودوتی؛ نماینده شرکت فناوری سگولا به سخنرانی پرداختند. یکی از مهم‎ترین مطالب مطرح‏ شده در این فروم، همکاری سگولا ایتالیا با کرمان‎موتور برای تولید خودرو برقی بود.

در این گردهمایی دو میزگرد برگزار شد که یکی از آن‎ها درباره «اکوسیستم فناوری و نوآوری» با حضور ماچلو مودوتی، مهدی الیاسی، معاون سیاست‎گذاری و توسعه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و منصور منصوری بیرجندی، معاون طراحی و مهندسی و ساخت ساپکو بود و میزگرد دوم در خصوص «تحولات در طراحی فرایند محصول در آینده صنعت خودرو» با حضور کورادو اورلاندو؛ طراح خودرو در شرکت سگولا، آلفرد بابوشی؛ مدیر سگولا در میلان، عبدالله توکلی لاهیجانی؛ معاون مهندسی و طراحی خودرو مرکز تحقیقات و نوآوری شرکت سایپا و سیداحمد حاجی‏ خلیلی، معاون مهندسی ایران‎خودرو برگزار شد. در این برنامه همچنین برخی از مدیران و صاحب‌نظران صنعت و حوزه خودرو نیز حضور داشتند.

خودران‌شدن 15درصد خودروها تا 10سال دیگر

در بخش اول این فروم، دبیر شورای راهبردی برنامه آینده صنعت خودرو ضمن توضیح درباره جمع‎بندی بحث‎ها و نشست‎های قبلی شورای راهبردی، گفت: «برای تعیین سناریوهای پیش روی صنعت خودرو کشور، هر برنامه‎ای که در این صنعت نگاه به آینده دارد، باید حول محور انسان بوده و کاملا معطوف به صنعت نباشد.»
محمد نقی‎زاده با اشاره به این‎که سه مساله کلیدی در حوزه حمل‎ونقل کشور ما در آینده وجود دارد، اظهار کرد: «مباحثی مانند امنیت، آلودگی و کیفیت زندگی از جمله این مسائل کلیدی به‌شمار می‎روند.»
وی با بیان این‎که آمارهای تاسف‎برانگیزی در زمینه تصادفات رانندگی وجود دارد، خاطرنشان کرد: «در سال‎های اخیر حدود 459هزارکشته رانندگی داشته‎ایم که 16هزارکشته فقط متعلق به سال گذشته بوده است. همچنین 4.5میلیون‌نفر طی 20 سال اخیر مجروح شده‌اند.» به گفته وی، آن‎چه در دنیا جریان دارد، تغییر سیستم از خودروهایی که به راننده نیاز دارند، به خودروهای متصل و خودران است. نقی‎زاده با تاکید بر این‎که در‎حال‎حاضر 20درصد خودروهای دنیا از امکانات اتصالی برخوردار هستند، افزود: «تا سال 2020 همه استانداردهای لازم برای خودروهای متصل در اختیار خواهد بود. ضمن این‎که 15درصد خودروها تا 10 سال دیگر،
خودران می‌شوند.» وی در ادامه توضیحات خود با اشاره به موضوع آلودگی گفت: «سالانه 5هزارنفر در ایران به‎طور مستقیم در نتیجه آلودگی هوا کشته می‎شوند. هزینه‎ای که برای درمان بیماری‎های ناشی از آلودگی صرف می‎شود، سه برابر کل بودجه عمرانی کشور است.»

قیمت تمام‎شده باتری خودروهای برقی در حال کاهش است
دبیر شورای آینده نگاری صنعت خودرو با بیان این‎که شهرها و کشورهای بزرگ دنیا تا 2030 تولید خودروهای بنزینی را به صفر خواهند رساند، اظهار کرد: «نرخ خودروهای بنزینی و دیزلی تا 2030 کمتر از 50درصد خواهد بود و اکثر خودروها هیبرید و برقی می‌شوند.»
وی با بیان این‎که امروز مساله مسافت طی‎شده با قدرت باتری حل شده است، افزود: «درحال‎حاضر مساله نبود تکنولوژی وجود ندارد، بلکه موضوع مهم‎تر قیمت تمام‎شده است.» نقی‎زاده قیمت باتری برای این نوع خودروها را حدود 13هزار تا 14هزار دلار عنوان کرد و توضیح داد: «البته این عدد طی 4 سال گذشته به یک‎چهارم و طی 2سال گذشته به یک‎دوم قبل رسیده است.» وی کیفیت زندگی را از مسائل کلیدی در این حوزه دانست و گفت: «بخشی از درآمد آینده از طریق خودروهای اشتراکی به دست خواهد آمد. در این زمینه باید توجه داشت که هزینه اجاره خودرو 40درصد کمتر از هزینه مالکیت خودرو است.» نقی‎زاده در پایان نقش سیاست‎گذاران صنعت و نهادهای پشتیبان را در پیشرفت این فرایند در کشور بسیار موثر دانست.

گشایش دفتر سگولا در ایران
در بخش دیگری از این برنامه نماینده شرکت فناوری و مهندسی سگولا نیز با اشاره به این‎که آینده این صنعت فقط به خودروهای خوب بستگی ندارد، گفت: «نیاز آینده، تولید خودرو با تکنولوژی روز است.» مارچلو مودوتی با بیان این‎که شرکت ما برای توسعه همکاری‏ ها، دفتر خود در ایران را گشوده است، اظهار کرد: «کلید اصلی عملکرد ما این است که در کنار مشتریان می‎مانیم و ارزش اصلی ما، انسان‎ها هستند.»
وی تاکید کرد: «ما می‎توانیم دانش و اطلاعات را منتقل کرده و بدون هزینه با ایرانی‌ها همکاری کنیم و این روند را به بازار ایران هم بیاوریم.» به گفته مودوتی، خودروهای برقی و هیبرید در روندی از تولید هستند و خودروهای برقی رشد متفاوتی دارند و مسلما تامین‎کنندگان و شرکت‎های چینی در این زمینه پیشرو خواهند بود.
وی در پایان با تاکید بر این‎که به‎سادگی امکان تبدیل یک خودرو به خودرو الکتریکی وجود دارد، از آغاز همکاری مشترک شرکت سگولا با کرمان موتور برای اجرای پروژه‎هایی در این زمینه خبر داد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 384
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران