پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 351265 تاریخ : 1397/04/04-09:40:21
,17,
همکاری دولت و بخش خصوصی اثر تحریم بر صنعت فولاد را کم می کند

رییس هیأت عامل ایمیدرو:

همکاری دولت و بخش خصوصی اثر تحریم بر صنعت فولاد را کم می کند

مهدی کرباسیان گفت: همکاری دولت و بخش خصوصی در رفع مشکلات زنجیره فولاد، روند اجرای طرح ها را تسریع کرده و تاثیر تحریم ها را کاهش می دهد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از شاتا، «مهدی کرباسیان» معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس هیأت عامل ایمیدرو در جلسه پایش طرح های زنجیره فولاد که با حضور مدیران عامل شرکت‌های بخش خصوصی و زنجیره فولاد برگزار شد، افزود: نقش بخش خصوصی در دستیابی به تولید 55 میلیون تن فولاد در چشم انداز 1404 قابل چشم پوشی نیست.

وی بیان کرد: با توجه به پیشرفت فیزیکی برخی طرح های زنجیره فولاد، تا پایان امسال شاهد راه اندازی آنها خواهیم بود.

کرباسیان افزود: ایمیدرو تلاش می کند امور بانکی، گمرکی، تامین خوراک و دیگر مسایل مطرح شده را پیگیری و انجام این امور را برای بخش خصوصی تسهیل کند.

رییس هیأت عامل ایمیدرو در پاسخ به سخنان برخی مدیران عامل شرکت های بخش خصوصی درباره مشکلات مالی و بانکی تصریح کرد: رسیدگی به وضعیت ارز از مسایل مهم و جدی پروژه های بخش معدن و صنایع معدنی است.

در این نشست، مدیران عامل و مجریان طرح های زنجیره فولاد به مشکلاتی همچون تامین مالی، گشایش اعتبار، امور بانکی و گمرکی، تامین خوراک کارخانه ها و آب اشاره کردند.

گفتنی است که رییس جمهوری آمریکا شامگاه هجدهم اردیبهشت ماه خروج از برجام را اعلام و 2 بازه زمانی 90 و 180 روزه را برای بازگشت تحریم ها تعیین کرد.

برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) تیر ماه 1394 بین نماینده اتحادیه اروپا و گروه 1+5 شامل انگلیس، فرانسه، آمریکا، روسیه، چین و آلمان و ایران امضا و از دی ماه همان سال اجرایی شده بود.

چندی پیش انجمن جهانی فولاد اعلام کرد که در چهار ماهه نخست امسال ( میلادی)، ایران هشت میلیون و 127هزارتن فولاد خام تولید کرد که در همسنجی با پارسال 27.6 درصد افزایش نشان می دهد.

در چهار ماهه نخست سال 2017 میلادی، 6 میلیون و 369 هزار تن فولاد خام در ایران تولید شد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 299
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران