پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 307894 تاریخ : 1396/08/10-18:46:17
,10027,
کاهش کارمزد نمایندگان بیمه از محل فروش شخص ثالث را تکذیب کرد

همتی؛

کاهش کارمزد نمایندگان بیمه از محل فروش شخص ثالث را تکذیب کرد

رییس کل بیمه مرکزی می‌گوید خبری که امروز مطرح شد مبنی بر اینکه "کارمزدهای نمایندگی‌ها کاهش یافته است"، صحت ندارد. همچنین برای اجرای آیین نامه ماده 18 درباره بیمه شخص ثالث منتظر راه‌اندازی سامانه راهنمایی رانندگی هستیم که در آن به راننده‌ها نمره داده شده و می‌توانیم در صدور بیمه‌نامه به آن توجه کنیم.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، عبدالناصر همتی در بیست‌وسومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌هاست، درباره وضعیت روند حذف مالیات ارزش افزوده از بیمه‌ها اظهار کرد: خوشبختانه دولت تصویب کرده است که در بخش مالیات ارزش افزوده بیمه‌ها استثنا هستند و اکنون در مرکز پژوهش‌های مجلس و در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی این موضوع در حال بررسی است. امیدواریم مجلس بتواند این موضوع را در اولویت قرار داده تا زودتر وضعیت آنها تعیین و تکلیف شود. تا زمانی که به ردیف اول نیاید، قاعدتا بررسی نخواهد شد.

او درباره تاثیر مهمی که حذف مالیات ارزش افزوده در حق بیمه‌هایی که مردم پرداخت می‌کنند، دارد، اظهار کرد: مهم‌ اینجاست که 9 درصد از حق بیمه مردم کم می‌شود البته طبق مصوبه دیوان عدالت اداری این موضوع شامل بیمه تکمیلی درمان نمی‌شود ولی شامل باقی بیمه‌ها می‌شود و به این ترتیب با حذف 9 درصد بر ارزش افزوده، حق بیمه پرداختی از سوی مردم کمتر میشود.

همتی درباره آخرین وضعیت شورای هماهنگی بانک و بیمه و پول توضیح داد: مطرح شده است که مجلس طرحی برای بانکداری داده است که در ماده 74 این طرح شورای هماهنگی بانک، بیمه و پول پیش‌بینی شده است. حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم که پروسه تصویب آن به چه صورت خواهد بود. در آن پیش‌بینی شده است که شورای ثبات بازارهای مالی ایجاد شود که در آن بانک، بیمه، پول و وزارت امور اقتصادی و دارایی حضور خواهند داشت و اگر تصویب شود این شورا برقرار خواهد شد. من همواره تاکید کرده‌ام که به شورایی برای هماهنگی بازارهای مالی نیاز داریم که با یکدیگر هم‌افزایی داشته باشند و بازارهای یکدیگر را خراب نکنند.

رییس کل بیمه مرکزی در ادامه سخنانش درباره وضعیت بیمه شخص ثالث اظهار کرد که آیین نامه جدید بخش مهمی از مشکلات بیمه ثالث را برطرف کرده است و چنین اظهار کرد: در آیین نامه‌ای که تصویب شد، تاکید شد که شرکت‌های بیمه‌ای سهل‌تر برخورد کنند و تعداد کسانی که در هر حادثه مشمول این پوشش می‌شدند، افزایش یابد. از همه مهم‌تر آنکه هیچ کس نباید بدون بیمه بماند.

او افزود: طبق آیین نامه جدید با توجه به اینکه هشت درصد حق بیمه دریافت می‌شود و به صندوق تامین خسارت پرداخت می‌شود، صندوق تامین، خسارت‌ها را پوشش می‌دهد و بعد اگر در حادثه فردی مقصر بود، از سوی او پیگیری می‌شود و اگر نبوده منتفی خواهد شد. در مجموع به نظر من این قانون جامع بوده و مشکلات بیمه شخص ثالث را کمتر کرده است. این آیین نامه‌ها تخفیف‌ها و جریمه‌ها را هم تعیین تکلیف کرده است.

همتی افزود: به موجب این آیین‌نامه کسانی که خوب رانندگی نمی‌کنند و تخلفات حادثه‌خیز انجام می‌دهند باید نرخ‌های بالاتری پرداخت کنند و کسانی که تصادفات کمتری دارند، از تخفیفات ویژه‌ای بهره‌مند هستند.

وی ادامه داد: ما منتظر به راه انداختن سامانه جدید راهنمایی رانندگی در این موضوع هستیم که به موجب این سامانه به افراد بر اساس تخلفات رانندگی‌شان نمره داده شده است. در این سامانه می‌توانیم متوجه شویم افراد هر کدام چقدر تخلفات رانندگی داشته‌اند و بعد بر مبنای آن بیمه‌نامه آنها را صادر کنیم.

رییس کل بیمه مرکزی همچنین در پاسخ به این موضوع که ظاهرا کارمزد نمایندگی‌ها کاهش یافته است، اعلام کرد: متاسفانه امروز خبری مطرح شد مبنی بر اینکه می‌خواهیم کارمزدهای نمایندگی‌ها را کم کنیم. اصلا چنین چیزی صحت ندارد و آنچه که در آیین نامه آمده است سقف این است که مبنای تعیین حق بیمه شخص ثالث شش درصد است و نه اینکه کارمزدها کاهش یافته است. ما بنا نداریم کارمزدها را کاهش دهیم.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 313
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران