پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 311804 تاریخ : 1396/09/30-10:51:40
,13,
هفت گام که برای رفع مشکلات بخش تحقیقات کشاورزی برداشته شد

تشکیل بیش از 570 در بخش کشاورزی:

هفت گام که برای رفع مشکلات بخش تحقیقات کشاورزی برداشته شد

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: برای رفع خلاء های بخش تحقیقات کشاورزی هفت گام مشخص برداشته ایم که در افزایش درآمد کشاورزان، تامین امنیت غذایی و پایداری اکوسیستم تاثیرگذار است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت؛ اسکندر زند در آیین تجلیل از پژوهشگران برتر بخش کشاورزی افزود: در این هفت گام اولویت‌ها، اهداف، توجه به انگیزه‌های پژوهش و تفکر اقتصادی مورد توجه قرار گرفته است.

وی که رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی (تات) است، استفاده از توان دانشگاه‌ها، ظرفیت بخش خصوصی و فرصت های بین‌المللی از جهت‌گیری‌های سازمان تات در تحقیقات شاخه بیرونی است.
زند یادآوری کرد سازمان تات با سازمان‌های تحقیقاتی جهان مثل «مرکز بین المللی تحقیقات اصلاح گندم و ذرت (سیمیت)» و «مرکز بین المللی تحقیقات کشاورزی در مناطق خشک (ایکاردا)» همکاری‌های مناسبی دارد.
وی از نوسازی، چابک‌سازی و افزایش اثربخشی به عنوان سه راهکار خروجی‌محور کردن تحقیقات و اثربخشی سازمان تات نام برد.
 بیست و هفتم آذرماه معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی با رییس گروه و هیات همراه مرکز سیمیت و رییس دفتر مرکز ایکاردا در ایران، نشست مشترکی برگزار کردند.
این نشست به بررسی طرح مشترک ایران -سیمیت در زمینه های توسعه متوازن برنامه کشاورزی حفاظتی و ورود و معرفی فناوری های نوین و همچنین اجرای آزمایشی در مزارع استان های فارس،خوزستان، کرمانشاه و آذربایجان شرقی و برنامه های آینده اختصاص داشت.
 

تشکیل بیش از 570 شرکت دانش‌بنیان در بخش کشاورزی

معاون وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد: بیش از 570 شرکت دانش‌بنیان در بخش کشاورزی تشکیل شده است.
به گفته وی، 2هزار نفر از اعضای هیات علمی در بخش کشاورزی و 6‌هزار نفر اعضای هیات علمی خارج از مجموعه کشاورزی با سازمان تات همکاری می کنند.
وی افزود: شرکت‌های دانش بنیان بسیاری با این سازمان همکاری می‌کنند.
زند اعلام کرد پارک تخصصی کشاورزی برای توسعه بخش خصوصی در سازمان تات راه‌اندازی می‌شود.
 

25 ریال خروجی به ازای یک ریال بودجه تحقیقاتی

رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی تولید یافته‌های قابل ترویج، یافته‌های قابل تجارت و مقاله‌های مرز علم را سه بخش بااهمیت این سازمان برشمرد و افزود: ایران از لحاظ سرعت رشد علمی، در رتبه شانزدهم جهان است اما در نوآوری جایگاه مناسبی ندارد.
زند اضافه کرد: این سازمان در زمینه یافته‌های قابل تجاری بیش از 230 قرارداد امضا کرده است.
وی درباره اقتصادی کردن تحقیقات کشاورزی افزود: براساس مطالعات، ورود هر یک ریال به بخش تحقیقات باید 25 ریال خروجی داشته باشد.
 

رونمایی از سامانه اثربخشی تحقیقات کشاورزی

سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و بخش خصوصی در حاشیه آیین تجلیل از پژوهشگران برتر بخش کشاورزی 11 قرارداد انتقال فناوری امضا کردند.
همچنین از 9 دستاورد پژوهشی در بخش کشاورزی رونمایی شد که یکی از آنها سامانه اثربخشی تحقیقات کشاورزی بود.
معاون وزیر جهاد کشاوزی در این زمینه تصریح کرد: در این سامانه گزارش های پژوهشی، برونداد و محورهای تحقیقات کشاورزی منتشر می شود تا از این پس محققان مسیر خود را بهتر بشناسند و از این طریق طی کنند.
در آیین تجلیل از پژوهشگران برتر بخش کشاورزی که در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی برگزار شد، 45 نفر از پژوهشگران و پیشکسوتان این بخش معرفی و تجلیل شدند.
منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، اسکندر زند رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، حسن رکنی معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی و جمعی از مسئولان در این آیین حضور داشتند


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 370
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران