پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 250997 تاریخ : 1395/09/18-14:13:49
,17,10027,
هفت میلیون شاغل غیر مزد بگیر کشور بیمه نیستند

هفت میلیون شاغل غیر مزد بگیر کشور بیمه نیستند

مدیرکل دفتر بیمه های اجتماعی وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به وجود 10 میلیون شاغل غیر مزد بگیر در کشور ، گفت که هفت میلیون نفر از این افراد زیرپوشش خدمات بیمه ای نیستند .

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ،اسماعیل گرجی پور روز پنجشنبه در آئین رونمایی سامانه پایش کارگران ساختمانی مازندران در ساری افزود : با در نظر گرفتن سه نفر جمعیت در هر خانوار ، تعداد افراد بیمه نشده این گروه از شاغلان به 20 میلیون نفر می رسد . 

وی ادامه داد : با وجود تمامی تلاش های دولت برای پوشش این افراد ، تاکنون سه میلیون نفر در قالب مزدبگیران غیر شاغل بیمه شدند که گاهی تعدادی از این افراد خود شاغل حرفه ای که برای آن بیمه شدند ، فعالیت ندارند. 
افراد شاغل در کشور به 2 دسته شاغلان مزد و حقوق بگیر و شاغلان غیرمزد و حقوق بگیر تقسیم می شوند . دسته اول در مکان مشخصی مانند ادارات و کارخانه ها مشغول کارند و بابت فعالیت در آنجا حقوق دریافت می کنند ولی دسته دوم چنین وضعیتی ندارند.
کشاورزان ، رانندگان تاکسی ، کارگران ساختمانی ، قالیبافان ، باربران و افراد دیگری که در اینگونه مشاغل فعالیت دارند ، شاغلان غیرمزد و حقوق بگیر محسوب می شوند .
براساس آمارهای وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی 22 میلیون شاغل در کشور فعالیت دارند که 12 میلیون مزد بگیر و بقیه غیر مزد بگیر هستند . 
مدیر کل دفتر بیمه های اجتماعی وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت : سالمندی ، بروز حوادث حین کار ، از کار افتادگی و تامین نبودن آینده بازماندگان این شاغلان از تبعات و اثرات بیمه نبودن آنها به شمار می رود . 
وی قرار گرفتن در لیست مشتریان سازمان ها و نهادهای حمایتی را سرنوشت پیش روی شاغلان غیر بیمه ای و خانواده آنها برشمرد و ادامه داد : دولت ها در سال های اخیر با پرداخت یارانه برای بیمه این افراد ، تلاش کردند تا از تبعات بیمه نبودن آنان جلوگیری کنند .

سواستفاده از یارانه بیمه 
گرجی پور گفت : پرداخت یارانه برای بیمه این افراد ، راه سواستفاده را برای برخی فراهم کرد و سبب شد تا گاهی مجموعه هایی همچون تامین اجتماعی دچار خسارت شوند .
وی راه اندازی سامانه پایش اطلاعات کارگران ساختمانی را نخستین گام برای شناسایی شاغلان غیر حقوق و مزد بگیر واقعی دانست و افزود : این سامانه راه را بر سواستفاده افراد غیرمستحق می بندد.
مدیر کل دفتر بیمه های اجتماعی وزارت تعاون گفت که با این اقدام و درخواست مدارک مورد تائید دستگاههای اجرایی مرتبط ، بسیاری از افراد غیر شاغل اما برخوردار از این مزایایی بیمه ای شناسایی می شوند .
براساس آمارهای رسمی یک میلیون و 100 هزار کارگر ساختمانی در کشور فعالیت می کنند که تاکنون 800 هزار نفر بیمه شدند . 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 363
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران