پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 307802 تاریخ : 1396/08/09-17:15:18
,15,
هشدار! فعلا آیفون X نخرید

هشدار! فعلا آیفون X نخرید

مدیر فناوری ارتباطات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، در مصاحبه‌ای، کاربران ایرانی را از خرید گوشی آیفون X به دلیل قاچاق بودن آن و عدم پشتیبانی توسط شبکه اپراتوری، منع کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت؛ چند روزی است که شرکت اپل، فروش گوشی پرچمدار خود در سال 2017 یعنی آیفون X را آغاز کرده است. در این بین بازار ایران نیز بسیار داغ بود. این گوشی که به صورت قاچاق وارد ایران شده است با قیمتی کاذب حتی تا 20 میلیون تومان نیز به فروش می‌رسد؛ قیمتی که تقریبا 4 برابر قیمت اصلی و شرکتی این محصول است.

متاسفانه عده ای افراد سودجو از محبوبیت این گوشی استفاده کرده و بر موج فروش اولیه آن سوار شدند و بازار گوشی های هوشمند را به کلی خراب کرده اند.

اما به تازگی مدیر فناوری ارتباطات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، طی مصاحبه ای کاربران ایرانی را از خرید گوشی آیفون X که به طور غیررسمی در بازار ایران به فروش می‌رسد؛ منع کرد.

محمدرضا دهقانی‌نیا اعلام کرد تاکنون هیچ ثبت سفارشی برای این گوشی انجام نشده، بنابراین آیفون X قاچاق است و از شبکه اپراتوری سرویس نمی‌گیرد. البته امکان دارد بعضی از نسخه‌های عرضه‌شده در بازار ایران نیز اصل باشند، به همین دلیل دهقانی‌نیا اعلام کرد راه تشخیص غیرقاچاق بودن گوشی آیفون X این است که کاربران IMEI گوشی خود را به سامانه پیامکی 7777 ارسال نمایند و در صورت مشاهده پیام «کالا در شبکه ثبت نشده است»؛ به هیچ وجه این گوشی را خریداری نکنند و تا عرضه قانونی آن دست نگهدارند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 348
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران