پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 305437 تاریخ : 1396/07/11-13:32:53
,13,
هشدار درباره شیوع آنفلوانزای پرندگان/آماده باش ستادهای آنفلوانزا

هشدار درباره شیوع آنفلوانزای پرندگان/آماده باش ستادهای آنفلوانزا

یک مقام مسئول درباره شیوع آنفلوانزای پرندگان هشدار داد و گفت: تعدادمزارع آلوده به لکه سفید میگو از 202 مورد درسال 94 به8 مورد در سال96کاهش یافته است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، قاسم رضائیان در نشستی که به مناسبت 14 مهرماه روز ملی دامپزشکی برگزار شده بود با بیان اینکه در سال 2017، حداقل 60 کشور جهان به ویژه کشورهای اروپایی درگیر بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان بودند و برخی از آنها همچنان درگیر این بیماری هستند اظهار داشت: با ویژگی های فیزیکی که این ویروس دارد و بقایی که می تواند در فصل سرما داشته باشد باید به دارندگان طیور در کشورمان هشدار بدهیم که با آغاز فصل پائیز و سرما احتمال شیوع این بیماری وجود دارد.

 وی اضافه کرد: از دو ماه پیش ستادهای آنفلوآنزا در سطح ملی، استانی و شهرستانی فعالیت خود را در این زمینه آغاز کرده اند و نشست های آموزشی مختلفی برگزار شده است.

 معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور افزود: بحث مهیا کردن و آماده شدن صنعت طیور برای مقابله با این بیماری مدنظر ماست چرا که پیشگیری امری بسیار مهم در این زمینه است و ما باید آن را بسیار جدی بگیریم.

 رضائیان با بیان اینکه پیش بینی های اعتباری با دولت انجام شده است تصریح کرد: مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.

 وی همچنین از انتشار برخی اخبار نادرست در زمینه شیوع بیماری های دامی در فضای مجازی انتقاد کرد و گفت: انتشار این اخبار باعث وحشت مرم می شود.

 معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور در بخش دیگری از سخنان خود به برداشت میگو در استان های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر و خوزستان اشاره کرد و تأکید کرد: برداشت در این استانها به پایان رسیده، اتفاقی که در این زمینه افتاده این است که امسال در زمینه بیماری لکه سفید میگو حداقل خسارت را داشتیم.

 رضائیان افزود: درگیری مزارع ما از 202 مورد در سال 94 به 8 مورد در سال 96 کاهش یافته است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 397
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران