پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 265328 تاریخ : 1395/11/05-18:10:23
,15,
هشدار درباره احتمال عضویت ناخواسته مشترک در سامانه های پیامکی

هشدار درباره احتمال عضویت ناخواسته مشترک در سامانه های پیامکی

سازمان رگولاتوری هشدار داد: در برخی برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی داخلی و خارجی، سایت‌های اینترنتی و سایر رسانه‌ها با تبلیغات کاذب و گمراه‌کننده مشترک را به ارسال کد عضویت به سرشماره‌هایی تشویق می‌کنند که ممکن است از آن برای عضویت ناخواسته مشترک استفاده شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری گفت: بخش نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری در اجرای مصوبه 147 کمیسیون، در صورت مشاهده هرگونه عضویت ناخواسته مشترک در اینگونه سرویس ها پیگیری های لازم را انجام می‌دهد. 

«حسین فلاح جوشقانی» اعلام کرد: براساس مصوبه 147 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، اپراتورها برای ارایه خدمات پیامکی دارای ارزش افزوده به تایید مشترک پیش از فعالسازی نیاز دارند.
وی یادآوری کرد در دسته ‌بندی خدمات پیامکی دارای ارزش افزوده دریافت اخبار، بازی و سرگرمی، مسابقه، محتوای مذهبی، آموزشی، اطلاع‌ رسانی، بهداشتی، سلامت و تبلیغات قرار می‌گیرد. 
فلاح جوشقانی افزود: اپراتور باید در مورد همه خدمات ارزش افزوده محتوایی پیامکی، از طریق یک پیامک پیش از آغاز ارایه خدمات، از مشترک سوال کند و درصورت تایید، آن را فعال کند. 
معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری اعلام کرد اکنون شیوه ارسال پیامک‌های مربوط به خدمات به گونه‌ای است که هزینه و روش لغو عضویت آن در هر پیامک ارسالی درج می‌شود. 
به گفته وی، مشترکان تلفن همراه در صورت مواجهه با عضویت ناخواسته در خدمات ارزش افزوده پیامکی می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی www.195.ir یا تماس با سامانه ثبت و پاسخگویی 195 شکایت خود را ثبت کنند تا از سوی معاونت نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری پیگیری و اقدام لازم انجام شود.
چندی پیش وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از اجرای طرح ساماندهی پیامک های تبلیغاتی خبر داد و گفت: با فراهم سازی امکان های لازم، مشترکان تلفن همراه که تمایل به دریافت تبلیغات ندارند، براحتی می توانند آن را مسدود کنند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 303
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران