پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 376480 تاریخ : 1397/06/21-12:30:00
,15,
هشدار در خصوص گسترش حملات باج افزاری GANDCRAB V4

هشدار در خصوص گسترش حملات باج افزاری GANDCRAB V4

آمار گزارش های رسیده و نتایج امدادهای انجام گرفته حاکی از گسترش حملات باج افزاری نسخه چهارم باج افزار خطرناک GandCrab به کاربران در سراسر کشور می باشد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، این باج افزار روش های گوناگونی از نفوذ به سیستم از جمله ضعف در پیکربندی سرویس RDP و پیوست هرزنامه ها و اکسپلویت کیت ها را در حملات خود استفاده می‌کند و لازم است مدیران فناوری اطلاعات ادارات و شرکت‌ها آمادگی پیشگیری و مقابله با این باج افزار را حفظ نمایند. شایان ذکر است که این باج افزار از ابتدای پیدایش خود تا کنون 4 نسخه متفاوت داشته و در سطح جهانی نیز خسارت‌های بسیاری ایجاد نموده است.

تحلیل‌های انجام گرفته تاکنون در فضای سایبری کشور حاکی از آن است که بیشتر قربانیان از طریق ضعف در تنظیمات پروتکل RDP به این باج‌افزار مبتلا شده‌اند، این در حالی است که مواردی از آلوده‌شدن در اثر دیگر روش‌های نفوذ از جمله پیام‌های جعلی و اکسپلویت کیت موسوم به FallOut نیز مشاهده شده است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 465
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران