پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 266863 تاریخ : 1395/11/27-11:10:43
,6,10028,
هشدار بهزیستی در خصوص کلاهبرداری از خودروی معلولان

هشدار بهزیستی در خصوص کلاهبرداری از خودروی معلولان

معاون توانبخشی بهزیستی استان تهران از کلاهبرداری جدید دلالان با عنوان امتیاز خودروی داخلی برای معلولان خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت , محمدرضا اسدی از کلاهبرداری جدید دلالان با عنوان امتیاز خودروی داخلی برای معلولان خبر داد و گفت: به معلولان هشدار می‌دهیم که به هیچ عنوان فریب این افراد را نخورند.

وی افزود: به علت مشکلات واردات خودروهای خارجی از قبیل فروش امتیاز به دلالان و واسطه‌ها  به علت محدودیت‌های مالی معلولان، واردات این خودروها متوقف و با خودروسازان داخلی وارد مذاکره شدیم.
معاون توانبخشی بهزیستی استان تهران افزود: متاسفانه در حال حاضر سودجویان به اطلاعات 4700 نفری که در انتظار دریافت این خودروها هستند دسترسی پیدا کرده و با برقراری تماس با این افراد اقدام به کلاهبرداری می‌کنند تا جایی که معلولان دچار سردرگمی شده و مشکلات متعددی را ایجاد کرده است.
اسدی گفت : متاسفانه این دلالی‌ها ساماندهی شده است و اطلاعات این 4700 نفر به طور کامل در اختیار آنها قرار داده شده است و این موضوع بهزیستی را نگران کرده و تعداد مراجعان ما در این حوزه رو به افزایش است.
معاون توانبخشی بهزیستی استان تهران افزود: از همه معلولان خواهشمندیم در صورت تماس تلفنی مبنی بر امتیاز خودروی واگذاری مناسب‌سازی شده داخلی و بهره‌مندی از معافیت‌های آن در اسرع وقت با شماره تلفن 88789333 تماس بگیرند تا بتوانیم با همکاری، بازرسی و حراست بهزیستی استان تهران این افراد را شناسایی و از این کلاهبرداری‌ها جلوگیری کنیم.
وی گفت : در حال حاضر شرکت خودروسازی «پارس‌خودرو» مسوولیت مناسب‌سازی خودروهای معلولان را برعهده گرفته و این خودروها با همان امتیازها، تخفیفات و معافیت‌های خودروهای خارجی به معلولان واگذار می‌شود.
معاون توانبخشی بهزیستی استان تهران ادامه داد: حدود 5 سال پیش وزارت صنایع و معادن، با همکاری وزارت رفاه از طریق ایجاد سامانه ثبت‌نام، سهمیه خودروی دارای معلول با ویژگی‌های خاص را مشخص کردند و در ثبت‌نام این خودروها داشتن ویژگی‌هایی چون تدریس در دانشگاه، ورزشکاری، هنرمندی  با در نظر گرفتن شدت معلولیت و تحصیلات فرد معلول همگی از جمله امتیازات وی برای دریافت خودرو محسوب می‌شد.
وی در ادامه به مشکلات واردات خودروهای خارجی و توقف ورود آنها به داخل کشور اشاره کرد و گفت: پس از توقف ورود خودروهای خارجی به کشور و اعلام آمادگی پارس‌خودرو تمهیدات لازم برای واگذاری 4700 خودروی مناسب‌سازی شده به معلولان توسط این شرکت با همان معافیت‌ها و همان امتیازات قبلی فراهم شد.
اسدی گفت: تعداد زیادی در آن سامانه اقدام به ثبت‌نام کردند به طوری که در استان تهران حدود 57 هزار نفر و در کل کشور حدود 170 هزار نفر در سامانه ثبت‌نام خودروی خارجی ثبت‌نام کردند. این در حالی است که سهمیه استان تهران 800 نفر و سهمیه کل کشور 4700 نفر بود.
معاون توانبخشی بهزیستی استان تهران افزود: یکی از علل اصلی توقف ورود خودروهای خارجی به کشور آن بود که افراد معلول به علت نیازمندی شدید متاسفانه مورد سوءاستفاده دلالان قرار می‌گرفتند؛ به طوری که سهمیه خود را با قیمت بسیار پایین به دلالان واگذار می‌کردند این در حالی بود که این کلاهبرداری‌ها هم از طریق افراد و هم از طریق شرکت‌ها و موسسات صورت می‌گرفت و با هشدارهای مددکاران بهزیستی روند رو به رشدی داشت.
اسدی گفت: در حال حاضر که شرکت پارس خودرو به مناسب‌سازی خودروهایی همچون تندر90، برلیانس  که بیش از 40 میلیون تومان قیمت دارند، اقدام کرده است، باز هم شاهد ورود دلالان به این طرح هستیم.
وی افزود: معلولان با 70 درصد معافیت خودروهای مناسب‌سازی شده شرکت پارس خودرو را دریافت خواهند کرد به طوری که 30 میلیون تومان از مبلغ هر خودرو معاف و مابقی آن توسط فرد معلول پرداخت می‌شود.


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 327
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران