پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 376150 تاریخ : 1397/06/18-12:34:18
,6,
هزینه بسته‌بندی بهانه‌ای جدید برای افزایش قیمت تایر

رونمایی از بدعتی جدید در بازار لاستیک

هزینه بسته‌بندی بهانه‌ای جدید برای افزایش قیمت تایر

یکی از شرکت‌های تولیدکننده تایر با بدعتی جدید در نحوه فروش خود، هزینه 3درصدی را در قالب هزینه بسته‌بندی به قیمت محصولات خود اضافه کرده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، درحالی‌که قیمت انواع تایر در بازار ایران روند صعودی به خود گرفته و محصولات ایرانی و خارجی با بهایی به‌مراتب بالاتر ازآنچه سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان تعیین کرده است به فروش می‌رسد، یکی از شرکت‌ها بدعتی جدید در نحوه فروش خود ایجاد کرده و سبدهای اعلامی به نمایندگان خود را با افزایشی 3درصدی به‌فروش می‌رساند.

این 3درصد البته عنوانی جدید نیز به خود گرفته و به نام هزینه بسته‌بندی از عوامل فروش این شرکت اخذ می‌شود. این شرکت برای هر سبد 60میلیون‌تومانی که به نمایندگان خود می‌فروشد، سرفصل جدیدی بازکرده و یک‌میلیون‌و800هزارتومان بیشتر دریافت می‌کند.

این برای اولین‌بار است که یک شرکت تولیدکننده تایر برای فروش تایرهایی که بدون بسته‌بندی روانه بازار می‌شوند، هزینه جداگانه‌ای دریافت می‌کند. اعلام سبد شهریورماه این شرکت در حالی با مبلغی بیشتر برای فروش عرضه‌شده که پیش‌ازاین چنین آیتمی در فاکتورهای صادرشده برای عوامل فروش وجود نداشته است.

دکتر محمدرضا گنجی، رئیس انجمن صنفی صنعت تایر در پاسخ به سوال روزنامه «دنیای‌خودرو» درخصوص قانونی یا غیرقانونی بودن اقدام این تایرساز گفت: چنین اقدامی خلاف قوانین است و انجمن صنعت تایر موضوع را پیگیری خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه افزایش قیمت به بهانه بسته‌بندی کاملا غیرقانونی است، افزود: درصورت اطمینان از بروز تخلف جدی، مراتب جهت بررسی و پیگیری‌های بیشتر به نهادهای نظارتی اعلام خواهد شد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 336
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران