پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 305516 تاریخ : 1396/07/12-09:08:07
,17,25,
هدف‌گذاری جذب 250 میلیارد دلار سرمایه گذاری در حوزه‌های صنعت و انرژی

مهدی کرباسیان در مجمع ایران و اروپا اعلام کرد:

هدف‌گذاری جذب 250 میلیارد دلار سرمایه گذاری در حوزه‌های صنعت و انرژی

ایران به دنبال جذب 250 میلیارد دلار سرمایه گذاری در زیرساخت ها، نفت و گاز و صنایع مختلف است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، مهدی کرباسیان در مجمع ایران و اروپا که در شهر زوریخ آلمان برگزار شد، افزود: از زمان اجرای برجام تاکنون روابط ایران با جامعه جهانی و بخصوص اروپا شتاب گرفته است.

وی تصریح کرد: در سفر رسمی دکتر روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران به ایتالیا و فرانسه قراردادهایی به ارزش 40 میلیارد دلار از جمله در بخش معادن و فلزات امضا شده است.
کرباسیان با اشاره به روابط چند صد ساله ایران با اروپا گفت: اروپا همواره پیش از تحریم ها، بزرگ ترین شریک تجاری ایران محسوب می شد و اکنون در دوره پساتحریم نیز نه تنها به دنبال آن هستیم که روابطی عادی داشته باشیم، بلکه درصدد گسترش بیش از پیش روابط هستیم.
وی افزود: ما با داشتن ذخایر عظیم نفت و گاز درصدد افزایش ظرفیت برای صادرات به اروپا به عنوان یکی از واردکنندگان اصلی انرژی هستیم و این مساله موجب افزایش امنیت انرژی اروپا خواهد شد. از سوی دیگر، ایران نیز به دنبال جذب 250 میلیارد دلار سرمایه گذاری در زیرساخت ها، نفت و گاز و صنایع مختلف است.
وی ادامه داد: بر اساس برنامه ششم توسعه پنج ساله ایران که مارس 2017 (فروردین 96) آغاز شد، فرصت های زیادی برای شرکت ها، بانک ها و سرمایه گذاران، موسسات مالی، پیمانکاران و تامین کنندگان اروپایی وجود خواهد داشت.
کرباسیان در سخنرانی خود درباره ظرفیت های بالقوه اقتصادی ایران در بخش معادن و فلزات توضیحاتی مطرح کرد و آخرین اطلاعات مربوط به خصوصی سازی در ایران و جذابیت های سرمایه گذاری خارجی را ارایه داد.
مجمع ایران و اروپا (EIF) چهار سال پیش با هدف تقویت و حمایت از دیپلماسی تجاری بین ایران و غرب تاسیس شد.
این مجمع فرصت مهمی برای تبادل اطلاعات، شبکه سازی و ایجاد روابط کاری بین مقامات و مدیران بخش های مختلف تجاری و صنعتی با سیاستگذاران و همچنین فرصتی برای گردهمایی سالانه مقامات ارشد تجاری، دولتی و جامعه مدنی متعهد به توسعه اقتصادی ایران فراهم می سازد.


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 371
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران