پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 247477 تاریخ : 1395/08/04-16:47:55
,10030,
نیاز کل جامعه به مهارت آموزی‌

رییس سازمان فنی و حرفه‌ای تاکید کرد

نیاز کل جامعه به مهارت آموزی‌

رییس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور از رشد شش درصدی شرکت کنندگان مسابقات ملی مهارت خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، محمد امین سازگارنژاد امروز، در بازدید از هفدهمین مسابقات ملی مهارت اظهار کرد: نیروی انسانی ماهر یکی از مهمترین عوامل دستیابی به توسعه است.

وی ادامه داد: بدون شک در جامعه‌ای که به انتقال مهارت به نیروی انسانی توجه می‌شود رشد و بهره‌وری با سرعت بیشتری انجام می‌گیرد.

او اضافه‌کرد: براین اساس مهارت آموزی به نیروی جویای‌کار و همچنین به روز رسانی مهارت‌های شاغلان یکی از مهمترین اهداف سازمان فنی و حرفه‌های محسوب می‌شود.

وی افزود: آموزشهای فنی و حرفه‌ای با هدف پاسخگوی به نیازهای بازار کار در بخش‌های مختلف صورت می‌گیرد.

این مسئول توضیح داد: سعی می‌شود آموزش‌های فنی و حرفه‌های به گونه‌ای باشد که مهارت آموزان بتوانند بهترین خدمات را درزمینه‌های تولید، صنعت، معدن، تجارت و کشاورزی ارائه دهند.

سازگارنژاد با بیان این‌که برخی تصور می‌کنند تنها جامعه کارگری به مهارت آموزی‌ نیاز دارد ابراز کرد:کل جامعه باید با مقوله مهارت آشنا شوند و این امر تنها مختص جامعه کارگری نیست.

این مسئول تصریح کرد: جامعه، خانواده، صاحبان مشاغل و بخش های اقتصادی کشور باید به مهارت آموزی توجه داشته باشند زیرا سرمایه گذاری در این زمینه مسیر توسعه را هموارتر می‌کند.

وی در ادامه صحبت‌هایش به شکاف میان دانشگاه و بازار کار اشاره کرد و گفت: بسیاری از دانشجویان مهارت انجام کار را ندارند به همین منظور سازمان فنی و حرفه ای پلی است که دنیای دانش و کار را بهم نزدیک می کند.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای‌کشور اظهار کرد: سال گذشته یک میلیون 300 هزار نفر از آموزش‌های مختلف فنی و حرفه‌ای بهره برده اند. در شش ماه اول امسال هم 700 هزار نیروی انسانی (کارآموز) دوره های آموزشی سازمان فنی و حرفه ای را گذرانده اند.

وی در ادامه به مشکلات مالی سازمان فنی و حرفه‌ای اشاره‌ کرد و افزود:  متاسفانه این سازمان با کمبود اعتبارات دولتی مواجه است که همین امر پیگیری اهداف را کند می‌کند.

وی گفت: فعالیت‌های سازمان فنی و حرفه‌ای اقدامی برای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی است به همین دلیل باید به نیازهای این سازمان توجه بیشتری شود.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در بخش دیگری از صحبت های خود به برگزاری مسابقات ملی مهارت اشاره و اضافه کرد: استقبال جوانان در سال جاری از این مسابقات با رشد شش درصدی مواجه بوده است.

سازگارنژاد توضیح داد: این امر نشان می‌دهد جوانان به اهمیت مهارت آموزی در دنیای امروز پی برده‌اند.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور مسابقات ملی مهارت را فرصتی برای تشخیص نقاط قوت و ضعف حوزه مهارت دانست و گفت: وزارت کار و مجموعه‌های تابعه تلاش می‌کنند بحران بیکاری در کشور حل شود.

وی گفت: صندوق کارآفرینی امید به همه مدال آوران مسابقات ملی مهارت وام اعطا می‌کند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 280
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران