پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 251215 تاریخ : 1395/09/20-19:23:05
,17,25,
نیاز 15 هزار میلیارد تومانی بخش ریلی حوزه معادن

نیاز 15 هزار میلیارد تومانی بخش ریلی حوزه معادن

معاون شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: دستیابی به افق 1404 بخش معدن و صنایع معدنی نیازمند هزینه کردن 15هزار میلیارد تومان در بخش حمل و نقل ریلی است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل ازسازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، ابراهیم محمدی که در اولین روز از اجلاس معدن و صنایع معدنی، سخن می گفت، افزود: به منظور رسیدن به افق بخش1404 معدن و صنایع معدنی که تولید 55 میلیون تن فولاد است نیاز به 69 میلیارد تن کیلومتر خطوط ریلی داریم که مستلزم 15 هزار میلیارد تومان است.

وی با اشاره به اینکه حمل و نقل ریلی در کشور روشی ارزان، ایمن و انبوه در حمل و نقل مواد معدنی است افزود: امیدواریم همکاری میان ایمیدرو و فولادسازان و را ه آهن بتواند در اقتصاد کشور مفید واقع شود.

محمدی ادامه داد: میزان حمل و نقل ریلی در سال 94 از 33 به 36 میلیون تن افزایش یافت و انتظار می رود تا پایان سال جاری به 39 میلیون تن برسد. سهم حمل و نقل ریلی در بخش حمل و نقل کشور 32درصد است و 54 درصد از حمل و نقل مواد معدنی از جمله زغال سنگ، سنگ آهک، سنگ آهن و آهن آلات از طریق حمل و نقل ریلی صورت گرفت.

وی گفت: توافقاتی با شرکت فولاد مبارکه برای حمل تولیدات این شرکت از طریق خطوط ریلی صورت گرفته است.

محمدی تصریح کرد: حمل و نقل ریلی علاوه بر ایمنی، در ایجاد زیرساخت توسعه کشورمی تواند آمایش سرزمین و توسعه امکانات کشور را فراهم کند و همچنین استفاده از این روش حمل، از لحاظ زیست محیطی نیز بسیار مورد قبول است. وی گفت: علیرغم افزایش قیمتی که در بخش خصوصی داشتیم سعی ما بر این است که قیمت ها را کنترل و از افزایش آن پیشگیری کنیم.

این مقام راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: در جهت توسعه حمل و نقل ریلی در بخش مواد معدنی توسعه راه آهن سنگان هفته پیش افتتاح شد.

به گفته وی، از جمله مشکلات حمل و نقل ریلی مواد معدنی مواردی همچون سرعت پایین حرکت واگن های باری و قطع جریان پیوسته بارگیری واگن از معادن است.

محمدی، پیشنهاداتی را جهت توسعه حمل و نقل ریلی مواد معدنی ارائه داد و گفت: ادامه حمایت دولت و مجلس از توسعه حمل و نقل ریلی، تامین مالی جهت ارتقای ظرفیت ریلی برای حمل مواد معدنی، استقرار نظام اپراتوری قطار و ایستگاه و تشکیل شرکت های حمل و نقل ریلی توسط معادن از جمله این موارد است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 367
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران