پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 354582 تاریخ : 1397/05/27-11:47:34
,5,4,
نگرانی سئول از خسارت‌های شدید ناشی از تحریم‌های ضدایرانی

نگرانی سئول از خسارت‌های شدید ناشی از تحریم‌های ضدایرانی

دولت کره جنوبی با ابراز نگرانی درباره تأمین میعانات گازی مورد نیاز خود، اعلام کرد که برای دریافت معافیت از تحریم‌های ضدایرانی آمریکا تلاش می‌کند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از شانا، یکی از مسئولان دولتی کره جنوبی دیروز (جمعه، 26 مردادماه) اعلام کرد: این کشور در پی دریافت معافیت از تحریم‌های ضدایرانی آمریکاست تا بتواند به واردات میعانات گازی از ایران ادامه دهد، زیرا یافتن جایگزین برای این سوخت از منابع جایگزین دشوار است.

به گفته یکی از مسئولان وزارت بازرگانی، صنعت و انرژی کره جنوبی، دولت این کشور تاکنون دو دور مذاکره درباره معافیت‌های یاد شده در ماه‌های ژوئن و ژوئیه امسال با دولت آمریکا داشته و ممکن است دو طرف باز هم دیدار داشته باشند.

این مسئول کره‌ای گفت: ما از آمریکا می‌خواهیم معافیتی از تحریم‌ها ارائه کند و تأکید می‌کنیم واردات کره جنوبی از ایران، بیشتر میعانات گازی است.

به گفته وی، 70 درصد از واردات نفت کره جنوبی از ایران، محموله‌های میعانات گازی است و ایران 50 درصد از نیاز کره جنوبی را در این زمینه تأمین می‌کند.

وی گفت: به نظر می‌رسد مسئولان آمریکایی از پیامدها برای اقتصاد منطقه‌ای و جهانی پس از تحمیل خسارت شدید اقتصادی به کره جنوبی به دلیل تحریم‌های ضدایرانی، آگاه هستند.

همچنین، دولت کره جنوبی هفته گذشته با پالایشگران واردکننده نفت ایران جلسه داشت و موافقت کرد از شرکت‌هایی که از تحریم‌های ضد ایرانی آسیب می‌بینند، پشتیبانی کند.

مسئول یاد شده گفت: استمرار خرید نفت ایران، برای زنده نگه داشتن تصفیه مبتنی بر وون (واحد پول کره جنوبی) در مبادلات تجاری دو طرفه، اهمیت دارد.

پالایشگران نفت کره جنوبی اکنون پول نفت ایران را در حساب‌های مبتنی بر وون در بانک‌های کره جنوبی پرداخت می‌کنند. این فرآیند از زمان تحریم‌های سال 2012 میلادی باقی مانده است. در آن زمان، کره جنوبی از معافیت‌هایی از تحریم‌های ضدایرانی آمریکا برخوردار شده بود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 349
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران