پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 263843 تاریخ : 1395/10/17-13:54:21
,10029,10031,
نوشابه‌های رژیمی تاثیری در کاهش وزن ندارند

نوشابه‌های رژیمی تاثیری در کاهش وزن ندارند

محققان دریافته‌اند که نوشابه تولید شده با شیرین کننده‌های مصنوعی مانند کوکاکولای رژیمی، کمکی به مصرف کنندگان برای از دست دادن وزن نمی‌کنند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، نوشابه تولید شده با شیرین کننده‌های مصنوعی، مانند کوکاکولای رژیمی، کمکی به مصرف کنندگان برای از دست دادن وزن نمی‌کند، با این حساب مصرف نوشیدنی‌های رژیمی ممکن است به عنوان بخش بزرگی از مشکل چاقی مردم مطرح شود.

محققان کالج سلطنتی لندن و دو دانشگاه دیگر در برزیل، مدعی هستند که نوشابه‌هایی که بصورت مصنوعی شیرین شده‌اند و اغلب نوشیدنی‌های رژیمی نامیده می شوند، به همان اندازه نوشیدنی‌های حاوی قند، مشکل آفرین هستند.

هیچ مدرکی وجود ندارد دال بر اینکه نوشابه‌های رژیمی، کمک به از دست دادن وزن می‌کند، احتمالا این امر به دلیل این باشد که بسیاری از مردم تصور می‌کنند، می‌توانند به خاطر قند پایین، از این نوشیدنی‌ها بیشتر مصرف کنند.

در این گزارش، عوامل ترکیبی نوشیدنی‌های رژیمی، چگونگی مصرف و اثرات زیست محیطی، این نوشیدنی‌ها را عامل خطر بالقوه‌ای برای بیماری های مزمن بسیار شایع و بحران چاقی جهانی تبدیل کرده است.

نوشیدنی شیرین شده با شکر، از جمله نوشیدنی‌های ورزشی، به عنوان یکی از علل عمده چاقی مشخص شده است؛ در بسیاری از کشورها مانند مکزیک و فرانسه، مالیات قند وضع شده تا اقدامی در جهت کاهش مصرف باشد، انگلستان نیز در نظر دارد برای سال آینده این کار را انجام دهد.

اما بسیاری از تولید کنندگان به دنبال افزایش فروش نوشیدنی‌های رژیمی هستند تا از پرداخت مالیات‌های وضع شده فرار کنند‌؛ در حال حاضر اینگونه محصولات 25 درصد از بازار جهانی نوشابه را تسخیر کرده‌اند.

پروفسور کریستوفر میلت، محقق ارشد در دانشکده بهداشت انگلستان، گفت: تصور رایجی که توسط بازاریابی صنایع برای مردم ایجاد شده، این است که نوشیدنی‌های رژیمی، بدون شکر بوده درنتیجه سالم هستند و کمک به کاهش وزن می‌کنند بنابراین می‌توان آنها را به عنوان یک جایگزین برای نوشیدنی‌های قنددار استفاده کرد.

در این گزارش، شواهدی مبنی براینکه نوشابه‌های رژیمی کمک به کاهش وزن بکند، وجود ندارد؛ برخی مطالعات نشان می‌دهد در مصرف کنندگان دائم نوشیدنی‌های رژیمی، هیچ کاهش وزنی مشاهده نشده است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 274
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران